شناسهٔ خبر: 49975320 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

واکسن‌ کرونا باعث بهم‌ریختگی قاعدگی می‌شود؟

تعدادی از خانم‌ها پس از تزریق واکسن کووید ۱۹، ممکن است برای یک یا دو دوره، قاعدگی نامنظمی (زودتر از موعد، عقب افتادن، لکه بینی و یا تغییر میزان خونریزی) را تجربه کنند.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص زنان گفت: واکسن کرونا بر بهم‌ریختگی قاعدگی تاثیرگذار است اما این تغییرات هورمونی موقتی است.
به گزارش شفاآنلاین:شیرین نیرومنش متخصص زنان، زایمان و نازایی  در خصوص اختلالاتی که برخی خانم‌ها پس از تلقیح واکسن کرونا در قاعدگی خود تجربه ‌می‌کنند، گفت: شواهد در سراسر دنیا حاکی از این است که تزریق واکسن کرونا، باعث ایجاد برخی اختلالات قاعدگی شده است.

نیرومنش افزود: این تغییرات و اختلالات در برخی افراد اتفاق می‌افتد و شامل تمامی خانم‌ها نمی‌شود. 

او ادامه داد: این تغییرات هورمونی که پس از تلقیح واکسن کرونا صورت می‌گیرد، موقتی است و پس از یک دوره اثرش از بین می‌رود.

این متخصص زنان گفت: تعدادی از خانم‌ها پس از تزریق واکسن کووید ۱۹، ممکن است برای یک یا دو دوره، قاعدگی نامنظمی (زودتر از موعد، عقب افتادن، لکه بینی و یا تغییر میزان خونریزی) را تجربه کنند. 

او تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد این واکسن بر روی تغییرات هورمونی اثرگذار است اما این تغییرات موقتی است و ماندگار نیست. اگر شدت تغییرات افزایش یافت، به متخصص مراجعه شود. 

این متخصص زنان یادآوری کرد: این تغییرات پس از یک یا دو دوره از بین رفته و قاعدگی به روال عادی بازخواهد گشت. البته در این زمینه تحقیقات بیشتری نیاز است. 

برچسب‌ها:

نظر شما