شناسهٔ خبر: 49897399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پی احتمال وقوع طوفان حاره ای؛

کلیه تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی راسک در آماده‌باش هستند

فرماندار راسک گفت: تمامی تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی این شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم کدخدا فرماندار راسک در دومین جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان راسک اظهار داشت: کلیه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان، پیرو هشدار جدی شماره ۲ هواشناسی و اعلام سطح قرمز ضمن حضور و اعلام مراتب آماده باش کامل به نیروها و واحدهای تابعه در شهرستان، اطلاع رسانی سریع، فراگیر و گسترده به گروه های هدف را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی عملی کرده و تمامی تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی تحت اختیار را در حالت آماده قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به جدیت و حساسیت اوضاع ناشی از ورود وفعالیت چرخند حاره ای شاهین در سطح منطقه دومین جلسه‌ی فوق‌العاده ی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طی ۲۴ساعت گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: بخشداران تابعه کلیه تدابیر و تمهیدات احتیاطی و پیش دستانه ی لازم در سطح بخش های تابعه پیش بینی و با استفاده از ظرفیت شبکه ی انسانی شوراهای اسلامی و دهیاران اطلاع رسانی عمومی به ساکنان بخش متبوع راجع به سطح هشدار صادره و مخاطرات طوفان پیش رو و ارائه ی توصیه های ضروری را در دستور کار فوری قرار دهند.

فرماندار راسک تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دستور شناسایی و انتقال مادران باردار در نوبت وضع حمل، بیماران بدحال از جمله مبتلایان تالاسمی و دیالیز را به نزدیکترین مراکز درمانی مجهز صادر کنند.

کدخدا ادامه داد: اداره صمت دستور اعمال نظارت لازم بر ذخیره ی آرد و خدمات دهی خبازان را به بازرسان تابعه ابلاغ کنند و شهرداران تابعه ی شهرستان نیز ماشین آلات عملیاتی و خدماتی مربوطه را در حالت آماده باش کامل قرار دهند.

وی گفت: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جلسه ستاد داخلی بحران برگزار و انجام هماهنگی هاو تدابیر احتیاطی جهت آمادگی برای اعلام و اعمال تعطیلی مدارس در هفته ی آینده در صورت وقوع بارش های پیش بینی شده را اتخاذ کند.

فرماندار راسک تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان تمامی داوطلبان، جوانان و امدادگران حوزه مسوولیت را فراخوان و مأموریت های مورد نظر را تعیین وبه آنان ابلاغ کند و ذخیره‌ی اقلام و تجهیزات امدادی در انبار جمعیت مورد ارزیابی قرار گرفته و ارسال و ذخیره‌ی اقلام در مراکز بخش های تابعه نیز صورت پذیرد.

وی افزود: اداره ی منابع آب شهرستان با هماهنگی مدیریت چابهار آمادگی برای تخلیه ی بخشی از ذخیره ی آبی دریاچه ی سد پیشین به منظور جلوگیری از وقوع سیل معمول و به پیمانکاران طرف قرارداد مراتب آمادگی و همکاری با استفاده از ماشین آلات مربوطه در نقاط آسیب پذیر و در معرض خطر سطح شهرستان تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه ادارات تعاون روستایی و امور عشایری ضمن ارزیابی آخرین وضعیت وموجودی آرد خام در سطح حوزه زیرپوشش و انبارهای ذخیره ی مربوطه را با هدف کسب اطمینان از عدم کمبود آرد طی روزهای پیش رو سریعا صورت دهند، خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان راسک اطلاع رسانی فوری و فراگیر به بهره داران در سراسر شهرستان برای آمادگی و اعمال تدابیر ممکن وبازدارنده انجام دهد.

وی بیان کرد: مدیریت توزیع برق ومدیریت آب و فاضلاب شهرستان دستور فراخوان و آماده باش اکیپ های عملیات و خدمات مربوطه را جهت حضور در منطقه و ورود فوری برای شناسایی و رفع اختلالات وارده بر شبکه وتاسیسات مربوطه صادر کنند.

وی گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری به متصدیان جایگاه ها ی سطح شهرستان و بخش های تابعه تاکید که خرید و ذخیره سازی فرآورده های سوختی در مخازن جایگاه های مربوطه را طی چهار روز آینده با حساسیت دنبال و اعمال کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن در تعامل و ارتباط با شوراهای اسلامی و دهیاران گزارش وقوع خسارات احتمالی بر منازل مسکونی در مناطق روستایی را اخذ کند.

وی ادامه داد: مدیر توزیع برق شهرستان برای ایجاد امکان مانور مأمورین منابع آب چابهار جهت تخلیه ی اضطراری بخشی از آب سد پیشین دستور همکاری برای وصل موقت انشعاب برق تاسیسات سد را صادر کند.

وی گفت: اداره ی راهداری و حمل و نقل جاده ایی نسبت به فراخوان،آماده سازی و استقرار مأمورین راهداری و ماشین آلات مربوطه در موقعیت های حساس جاده ایی برای اقدام به موقع جهت رفع انسداد و بازگشایی محورهای مسدود به ترتیب اهمیت برنامه ریزی نماید.

وی افزود: جمعیت هلال احمر امکانات و شرایط لازم را برای اسکان اضطراری اهالی مناطق در معرض خطر سیل بردگی فراهم کرده و مدیریت آموزش و پرورش،دانشگاه پیام‌نور واداره ورزش و جوانان سالن های ورزشی و فضاهای خوابگاهی مربوطه را جهت اسکان اضطراری گروه های نیازمند و سیل زده ی احتمالی تمهید کنند.

وی ادامه داد: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان از هم اکنون تا پایان و خروج سامانه رصد دقیق و منظم وضعیت را در حوزه‌های مسئولیت در دستور کار قرار دهند و نیروی انتظامی تدابیر لازم جهت نظم و امنیت عمومی در سطح حوزه ی استحفاظی را برنامه ریزی و پیگیری کند.

وی گفت: شرکت مخابرات ایرانشهر نسبت به اعزام واستقرار فوری یک اکیپ فنی در شهرستان جهت رفع اختلالات در ارتباطات تلفنی و مخابراتی متاثر از فعالیت سامانه ی پیش رو اقدام و اولویت استقرار وتمرکز فعالیت اکیپ های اعضای مدیریت بحران در موقعیت های آسیب پذیر براساس تجارب قبلی تعیین و برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه ناوگان مرکز اورژانس و آتش نشانی شهرداری‌ها در حالت آماده باش کامل قرار گیرند و بخشداران ملاحظات و مأموریت های قانونی مربوط به حوزه ی مدیریت بحران را به کلیه ی دهیاران ابلاغ کنند.

وی افزود: به منظور رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از پیامدهای حوادث احتمالی فعالبت کلیه مدارس شهرستان در همه‌ی مقاطع در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۰ و ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ بصورت مجازی  اعلام می شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما