شناسهٔ خبر: 49893610 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

تورم ۸ استان در شهریور ماه از ۵۰ درصد عبور کرد + جدول

طبق اعلام مرکز آمار ، نرخ تورم شهریور در ۸ استان آذربایجان‌ شرقی، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان‌شمالی و زنجان از ۵۰ درصد عبور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق تازه ترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم در ۸ استان آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان‌شمالی و زنجان از مرز ۵۰ درصد هم عبور کرد.

بر اساس این گزارش، عدد شاخص کل برای خانوارها (١۰۰=١٣٩٥) در شهریور سال جاری به ٣٥١.١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٩ درصد افزایش نشان می­ دهد. بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان یزد با ٥.٣ درصد افزایش و کمترین مربوط به استان­­­ سیستان و بلوچستان با ٢.١ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارها ٤٣.٧ درصد و بیشترین و کمترین مربوط به استان آذربایجان غربی و همدان با ٥٣.٧ و ٣٨.٨ درصد است.

نرخ تورم سالانه هم به ٤٥.٨ درصد رسید که بیشترین و کمترین مربوط به استان ایلام و قم با ٥٣.١ و ٤١.٣ درصد است.

نرخ تورم خانوارهای شهری:

طی ماه گذشته ، عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری به ٣٤٧.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٤ درصد افزایش داشت و بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان یزد با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین مربوط به استان‌های‌­ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با ٢.٣ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری ٤٢.٩ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان آذربایجان غربی با ٥٣.١ و کمترین استان همدان با ٣٨.٩ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور 1400 برای خانوارهای شهری به ٤٥.١ درصد رسید که بیشترین و کمترین مربوط به استان ایلام و قم با ٥٢.٤ و  ٤١.٣ درصد است.

نرخ تورم خانوارهای روستایی:

در شهریور سال جاری ، شاخص کل برای خانوارهای روستایی به 370.9 رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٦ درصد افزایش داشت که بیشترین و کمترین متعلق به استان قم و سیستان و بلوچستان با ٥.٨ و ١.٦ درصد بود.

همچنین تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی ٤٧.٨ درصد بود که بیشترین مربوط به استان­ آذربایجان غربی با ٥٥.١ و کمترین استان همدان با ٣٨.٥ درصد است.

نرخ تورم سالانه هم به ٤٩.٧ درصد رسید که بیشترین و کمترین مربوط به استان­ ایلام و تهران با ٥٥.٩ و ٤٣.٢ درصد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما