شناسهٔ خبر: 49786333 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در ۲۰ نقطه از شهرستان ملایر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایرگفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی به صورت نمادین در ۲۰ نقطه از سطح این شهرستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام روح الله نجفی مقدم، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایربه فعالیت بیش از ۶۰ مداح و برگزاری مراسم چهارپایه خوانی در روزهای اربعین  اشاره کرد و افزود: امسال مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به صورت نمادین در ۲۰ نقطه از سطح شهرستان از جمله شهر ملایر، شهر‌های سامن، جوکار، اسلامشهرآق گل، زند و روستای علوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر ادامه داد: مراسم پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در شهر ملایر از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز دوشنبه ۵ مهرماه از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و سپس عزاداران به سمت میدان امام خمینی حرکت کرده و در میدان امامزاده عبدالله، اجتماع عزاداران را از ساعت ۱۱ تا ۱۲ خواهیم داشت.

نجفی مقدم با بیان اینکه در مسیر حرکت موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به همت هیئت‌های مذهبی و اهالی محله‌های در مسیر برپا خواهد شد، گفت: توزیع غذای نذری، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، واکس صلواتی و واکسیناسیون عزاداران حسینی در این موکب‌ها انجام می‌شود.

او روضه خوانی جلو درب مساجدی که در مسیر پیاده روی قرار دارند و نیز اجرای گروه‌های سرود را از دیگر برنامه‌های این پیاده‌روی نمادین برشمرد و گفت: بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم بصورت خود جوش و با همت هیئت‌های مذهبی در شب و روز اربعین پخت و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایرعنوان کرد: تعدادی بسته معیشتی نیز با همت هیئت‌های مذهبی، مداحان و مساجد سطح شهرستان در ایام اربعین بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ب

نظر شما