شناسهٔ خبر: 49776782 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران عنوان کرد

کیفیت ۱۰۰ درصدی لوازم‌ خانگی ایرانی

پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، کیفیت لوازم‌خانگی در یک سال گذشته را صددرصد عنوان و درعین‌حال تاکید کرد که تولید نباید به حال خود رها شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، اکبر پازوکی در خصوص اعطای وام‌های ۳۰ میلیونی برای خرید لوازم‌خانگی اظهار کرد: قرار است در اتحادیه با مسئولان بانک جلسه بگذاریم و مشخص شود که این ۴درصد از کجا آمده است.

وی افزود: بانکی که بهره ۱۸درصدی به پول می‌دهد، چگونه می‌خواهد با ۴درصد وام بدهد؟

قانون همواره برای کف جامعه نوشته می‌شود و ابر بدهکاران بانکی به‌راحتی زندگی می‌کنند و قانون متعلق به کسبه است که باید زیر بار قوانین مالیاتی و بهره باکی و... بروند.

پازوکی با ابراز تأسف نسبت به اینکه بهره ۴ درصد چرا در بخش تولید صرف نمی‌شود، افزود: این بهره نباید در کالای مصرفی صرف شود.

وی درعین‌حال یادآور شد که قدرت خرید مردم طی ۴ سال گذشته افزوده نشده است و نرخ بیکاری رو به فزونی گذاشته است.

به گفته پازوکی افزایش قیمت لوازم‌خانگی با حقوق مردم همخوانی ندارد و لذا باید برنامه‌ای خاص برای تولید لوازم‌خانگی داشته باشیم تا بهره‌وری این صنف افزایش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران به رادیو گفت‌وگو گفت: با افزایش قیمت کارخانه‌ها، بهره ۴درصد را در نظر گرفتیم اما با کمبود کالا در بازار انحصار پدیدآمده است.

انحصار بدین معنا نیست که در کشور باز شده و واردات بی‌رویه اتفاق افتد. در این میان باید ۱۰ سال به تولیدکننده زمان داد ولی استراتژی هم برای او مشخص کرد.

وی معتقد است تولید نباید یله و رها باشد و برای خدمات پس از فروش و کیفیت کالا باید از تولیدکننده تعهد گرفت. بااین‌وجود، کیفیت لوازم‌خانگی در سال گذشته به صددرصد رسیده است و نباید این مسئله را کتمان کرد.

پازوکی افزود: قبلاً شکایات مردمی بسیار بود ولی امروزه یک یا دو بار در سال اتفاق می‌افتد که به این مسئله بازمی‌گردد که تولید به‌واقع کارکرده است و باید دست او را بوسید. از طرفی نباید او را به امان خدا رها کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: اگر تولیدکننده بی‌رقیب باشد، هر چه می‌خواهد می‌کند و امروز چنین وضعیتی را شاهد هستیم.

پازوکی انحصار در فروش کالا را اشتباه خواند و تاکید کرد: انجمن‌های موازی متأسفانه ایجاد می‌شوند ولی باید میان شرکت‌های دانش‌بنیان و بازار آشتی دهند.

نظر شما