شناسهٔ خبر: 49843670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

همه تولیدات داخل باید قیمت تمام شده داشته باشند/ ۸۰ درصد کالاها خارج از بورس فروخته می‌شود

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: متأسفانه فقط یک درصدی از کالاهای تولیدی برای کشف قیمت به بورس ارائه می‌شود، اما ۷۰ تا ۸۰ درصد آن را خارج از این سیستم و به صورت غیربورسی به فروش می‌رسند.

صاحب‌خبر -

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه همه تولیدات داخل باید قیمت تمام شده داشته باشند، اظهار داشت: قیمت تمام شده مصالح ساختمانی، لوازم خانگی و خوراک مردم باید یک قیمت تمام شده داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار داشت: همچنین هر سه ماه یکبار باید قیمت تمام شده کالا تجدید شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید چرخه توزیع مناسب برای عرضه کالا در کشور تعریف شود، اظهار داشت: از این رو این مسئله باعث می‌شود تا کالا به درستی و با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد.

بدری تأکید کرد: بنده معتقدم ما نباید از تولیدکنندگانی که اصول قیمت تمام شده را رعایت نمی‌کنند در قالب یارانه‌ای حمایت کنیم چرا که انرژی آن‌ها باید آزاد محاسبه شود.

وی تصریح کرد: همچنین اگر این حمایت صورت می‌گیرد و اما قیمت تمام شده با قیمت عرضه کالا فاصله زیای دارد باید بیاییم و برای این مسئله از ابزار سلبی مالیات استفاده کنیم. البته چرخه توزیع کالا هم باید چرخه مشخصی باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه مصرف‌کننده کالا در کشور مشخص است، گفت: توزیع‌کننده کالا  هم باید در کشور یک کارنامه و شناسنامه داشته باشد و به درستی کنترل شود چرا که همه این موارد قابل کنترل است، اما سوداگران و دلالان از این مسئله ممانعت می‌کنند.

بدری بیان داشت: به عنوان مثال بورس به معضلی اساسی برای کالاهایی همچون فولاد و سیمان تبدیل شده است لذا متأسفانه یک درصدی از این کالاها برای کشف قیمت به بورس ارائه می‌شود، اما ۷۰ تا ۸۰ درصد آن را خارج از این سیستم و به صورت غیربورسی به فروش می‌رسانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما باید در زمینه مصالح ساختمانی یک چرخه توزیع مناسبی را تعریف کنیم، تصریح کرد: سیاست‌گذاری در بخش فولاد و سیمان در دست دولت است البته گفته می‌شود که کارخانه‌های فولاد و سیمان خصوصی است که البته باید گفت اینطور نیست و این کارخانه‌ها دولتی هستند بنابراین دولتمردان می‌توانند این بخش را به درستی مدیریت کنند.

نظر شما