شناسهٔ خبر: 49759921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا؛

ایران – قزاقستان/ بانوان هندبال ایران به دنبال تکمیل شگفتی سازی با کسب مقام سومی

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا امروز مقابل قزاقستان به میدان خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا از چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با حضور ۱۱ تیم در دو گروه در اردن آغاز شده است و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای هفتمین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

گروه بندی این مسابقات به این ترتیب بود:

  • گروه A: کره جنوبی، قزاقستان، سنگاپور، ازبکستان، هنگ کنگ
  • گروه B: ایران، ژاپن، سوریه، کویت، فلسطین، اردن

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در مرحله گروهی شگفتی ساز شد و تنها با یک شکست مقابل ژاپن برای اولین بار توانست به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کند. با پایان یافتن مرحله گروهی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا در اردن، چهره ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شد. به این ترتیب ۲ تیم کره جنوبی و قزاقستان از گروه اول و ۲ تیم ژاپن و ایران از گروه دوم ضمن کسب مجوز حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا وارد مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

ملی پوشان هندبال بانوان کشورمان مقابل کره جنوبی بازی خوبی را به نمایش گذاشتند، اما نباید فراموش کنیم که کره قدرت اول هندبال بانوان آسیا است و شکست دادن این تیم کار بسیار راحتی نیست. بانوان هندبالیست ایران علی رغم بازی خوب خودشان نتیجه را ۴۶ بر ۲۱ به کره ای‌ها واگذار کردند و از رسیدن به فینال این رقابت‌ها باز ماندند، اما امید‌های خود را برای کسب سکو از دست نداد. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان امروز در حالی به مصاف قزاقستان خواهند رفت که قزاق‌ها ۲ قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ را کارنامه دارند.

ملی پوشان در بازی امروز کار بسیار سختی دارند و باید برای کسب عنوان سومی و تکمیل تاریخ سازی خود بجگند. فعلی که تا به امروز برای صعود به مرحله نیمه نهایی و مسابقات جهانی صرف کردند. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان امروز از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه برابر قزاقستان صف آرایی خواهد کرد.

برنامه روز آخر مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا- اردن (شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰):

  • کویت - اردن ساعت ۱۴:۳۰ (جایگاه هفتم- هشتم)
  • سنگاپور - ازبکستان ساعت ۱۶:۳۰ (جایگاه پنجم – ششم)
  • ایران - قزاقستان ساعت ۱۸:۳۰ (جایگاه سوم – چهارم)
  • کره - ژاپن ساعت ۲۰:۳۰ (جایگاه قهرمانی – نایب قهرمانی)

در این مسابقات تیم‌های سنگاپور، کویت و فلسطین به ترتیب در رده‌های نهم تا یازدهم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/

نظر شما