شناسهٔ خبر: 49700712 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاکدل: بانوان هندبال ایران نشان دادند ابزارشان حجاب و غیرت ایرانی است

رئیس فدراسیون هندبال پس از راهیابی تیم ملی هندبال بانوان ایران به مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی اسپانیا توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال پس از کسب پیروزی تیم ملی هندبال بانوان ایران مقابل سوریه و کسب جواز حضور در رقابت‌های جهانی،گفت: خدا را شاکرم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم و تیم هندبال بانوان ما با این برد به مرحله نیمه نهایی آسیا راه یافت که این اتفاق هم برای اولین بار افتاد. از آن سو جواز حضور در رقابت‌های جهانی را هم کسب کردیم.

وی ادامه داد: تصمیمی که برای اعزام این تیم گرفتیم به این شکل پاسخ داده شد. در آن مقطع تصمیم سختی بود و خیلی خوشحالم که بهترین تصمیمات و اقداماتی که در فدراسیون انجام شد، اعزام این تیم بود. از تمام بچه‌ها تشکر می‌کنم که واقعاً با مشکلات میزبانی و عدیده‌ای که بود و البته نبود کادر ، با غیرت و شهامت بازی کردند و نشان دادند که دختران محجبه و مسلمان ما که ابزارشان حجاب و غیرت ایرانی است در عرصه‌های ورزشی هم با غیرت حاضر می شوند و مثل یک سرباز برای کشورشان قدم برمی دارند.

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان بیان کرد: این موفقیت را به جامعه هندبال ایران تقدیم می‌کنم و جا دارد از حمایت صالحی امیری و سجادی و کل مجموعه وزارت ورزش و کمیته المپیک که در این موفقیت بزرگ نقش پررنگی داشتند، تشکر کنم.

پاکدل خاطرنشان کرد: امیدوارم با این نتیجه هندبال را بهتر و بیشتر از قبل حمایت کنند. هندبال نشان داد که ظرفیت افتخار آفرینی برای ورزش ایران را دارد.

وی که پس از مثبت شدن تست کرونای اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال زنان کشورمان راهی اردن شده است، ادامه داد: جا دارد از سفارت ایران در اردن که در این چند روز کنار ما بود و زحمات زیادی کشید، تشکر کنم. این عزیزان در این چند روز که مشکل داشتیم کنار تیم بودند. همین طور بخش روابط بین الملل وزارت ورزش هم در این مسیر به ما کمک زیادی کرد.

تیم ملی هندبال بانوان ایران به عنوان تیم دوم گروه دوم راهی مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا شده است و از اول مهر در این مرحله مسابقات خود را برای تعیین تکلیف رتبه اول تا چهارم ادامه می‌دهد.

۵ تیم اول این رویداد جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا را به دست می‌آورند که ایران با قرار گرفتن در بین چهار تیم، صعودش به این رویداد را قطعی کرد. این اولین بار است که تیم زنان هندبال ایران در بین چهار تیم اول قاره آسیا ایستاده است و راهی مسابقات جهانی می‌شود.

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/

نظر شما