شناسهٔ خبر: 49733847 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

همزمان با اول مهر؛

۲۴ هزار دانش‌آموز پایه اول در اردبیل راهی مدارس شدند

همزمان با اول مهر ۲۴ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در استان اردبیل راهی مدارس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین جشن شکوفه‌های سال تحصیلی جدید این استان گفت: تلاش مدیریت آموزش و پرورش استان بر این است که تحصیل دانش آموزان همه پایه‌ها در سال جدید به شکل حضوری و با تامین شرایط سلامت معلمان و محصلان ادامه یابد.

احمد ناصری با اشاره به ادامه شرایط کرونایی در سومین سال تحصیلی افزود: در این مدت خانواده‌ها در کنار معلمان نقش موثر و مهمی را برای تربیت و تحصیل فرزندان خود ایفاد کردند.

ناصری بیان کرد: معلمان نیز به عنوان عنصر اصلی مدرسه و تحصیل، در ایام شیوع کرونا، لحظه ای از آموزش غفلت نکرده و گاهی فراتر از مسئولیت خود ظاهر شده و با دلسوزی و علاقه‌مندی اجازه ندادند که در مسیر آموزش فرزندان ملت، وقفه ای ایجاد شود.

وی در ادامه تضمین سلامت معلمان و دانش آموزان را مهمترین دغدغه مدیریت دستگاه آموزشی در استان عنوان کرد و گفت: برای آغاز تدریجی فعالیت آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر لزوم تداوم تحصیل دانش آموزان به شکل حضوری افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه موجب می شود که فرزندان ما از عناصر مهم تربیتی محروم شوند و بر همین اساس مقدمات آموزش حضوری برای همه دانش آموزش تا چند هفته آینده فراهم می شود.

احمد ناصری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و بر اساس الگوی ابلاغ شده بازگشایی مدارس، آموزش در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵نفر دانش‌آموز در هر کلاس درس حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

ناصری از شروع سال تحصیلی جدید برای همه پایه‌ها از روز شنبه سوم مهرماه خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰مدرسه در استان جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۵۰نفر دارند که با هماهنگی مدیران این مدارس، تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس به صورت حضوری از هفته دوم و سوم مهرماه آغاز می شود.

وی اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی، گزارش‌گیری کامل از وضعیت مدارس و تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی و بهداشتی انجام شده و از طریق منطقه و ناحیه آموزش و پرورش، مجوز تحصیل حضوری دانش‌آموزان صادر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در مناطق شهری نیز دو گروه مدرسه وجود دارد که از آبان ماه مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰نفر می‌توانند با دریافت مجوز از مناطق آموزش و پرورش فعالیت آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

احمد ناصری ادامه داد: مدارس شهری با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۳۰۰نفر نیز از نیمه دوم آبان ماه تحصیل حضوری را آغاز خواهند کرد و در مدارسی که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و یا گروهی وجود دارد، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در حال انجام است.

ناصری بیان کرد: در حال حاضر تمامی دانش‌آموزان واجد شرایط برای تحصیل در سال جدید ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند و در پایه‌های ورودی نیز سنجش آمادگی تحصیلی به صورت کامل به انجام رسیده و هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی وجود ندارد.

وی همچنین از توزیع کتب درسی در کلیه مناطق و نواحی و مدارس استان با همراهی اولیاء خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی مدارس نیز به شکل مناسب با در نظر گرفتن نیروهای ورودی و خروجی در سطح استان انجام شده و در کلیه مناطق و نواحی استان کلاس‌های درس با حضور معلمان از سوم مهرماه آغاز می‌شود.

گفتنی است ، مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم جشن غنچه ها( پیش دبستانی) که در پیش دبستانی مهدالرضا، ناحیه یک برگزار شد، حضور یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما