شناسهٔ خبر: 49692932 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مخازن زباله قفل دار می‌شوند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تعویض شکل ظاهری مخازن زباله خبر داد و گفت: به تدریج باید شکل مخازن فعلی را عوض کنیم تا دسترسی به آن‌ها آسان نباشد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان _ ایلنا نوشت: صدرالدین علیپور از تعویض شکل مخازن زباله‌ها خبر داد و گفت: به تدریج باید شکل مخازن فعلی را عوض کنیم تا دسترسی به آن‌ها آسان نباشد و زباله گرد نتواند از مخزن زباله‌برداری کند و در چنین شرایطی آلودگی پیرامونی نیز اتفاق نمی‌افتد. این مساله در دستور کار سازمان است و مخازنی را طراحی کرده‌اند.

مدیر عامل سازمان پسماند در پاسخ به این سوال که این مخازن چه تفاوتی با مخازن فعلی دارند؟ گفت: کاوری دارند که مخزن داخل آن کاور می‌رود و قفل می‌شود و فقط توسط کلید و یا ابزاری که توسط کارگر و یا نیروی خدماتی شهرداری وجود دارد باز می‌شوند و مخزن دائما باز نیست که هر کسی بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

او افزود: در نتیجه در جا‌هایی که امکان‌پذیر است مخازن تفکیکی می‌گذاریم و به موازات آن مقداری می‌توان مخازن فعلی را جمع کرد. سال گذشته نزدیک به دو هزار مخزن را کم کردیم. اما این کاری زمانبر است و مردم باید از آن حمایت و با ما همراهی کنند، اما مخازن فعلی موجود باید تعمیر یا مجددا به صورت نو خریداری شوند تا سیمای خوبی نیز در سطح شهر در زمینه مبلمان شهری داشته باشیم.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما