مدارس تنها کارکرد آموزشی ندارند
مدیر کل آموزش و پرورش فارس درادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر علت توجه و تکیه آموزش و پرورش بر روی بعد آموزش و مغفول ماندن بعد پرورش،عنوان کرد: اگر چه با این گفته موافق هستیم و تا قبل از کرونا بُعد آموزشی بسیار مورد توجه بود و آموزش و پرورش در جنبه پرورشی کمتر کار کرد داشت، اما در زمان کرونا تا حدی این ضعف بر طرف شد و برنامه های متنوعی در شبکه شاد برای دانشآموزان در نظر گرفته شد.
اسماعیلی با بیان اینکه با شیوع کرونا همگان متوجه شدند که مدارس تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه بخشی از مهمترین کارکردهای فضاهای آموزشی، تربیتی است، گفت: از آنجا که مدرسه مأمنی برای رفع نیازهای عاطفی دانش آموزان به شمار میرود، طی ۲ سال گذشته و با تعطیل شدن آموزشهای حضوری مسائل روحی و روانی بیش از کرونا بر دانشآموزان و خانوادهها فشار آورد.
بیشتر بخوانیم:
اسماعیلی ادامه داد: دولت لایحهای در این باره با رویکرد رشد و انگیزه بین معلمان آماده کرده و هماینک در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و براساس سطح بندی و امتیازات علمی، رتبه بندی انجام خواهد شد.
رونمایی از آخرین نسخه شاد تا ۳۱ شهریورماه
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در خصوص رفع نواقص شبکه شاد در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: سال گذشته و با آغاز آموزشهای مجازی متوجه شدیم که ٨٠٣ نقطه استان اینترنت ندارند و ٥٠٠ نقطه هم فاقد پوشش دهی تلویزیون هستند.طی رایزنی با وزارت ارتباطات، صدا و سیما واستانداری فارس پوششها افزایش و ٨٠٣ نقطه به ٢٠٠ نقطه تقلیل یافت و اتفاقات خوبی در این باره رقم خورد.
اجرای طرح «آباء» در فارس
این مقام مسئول درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: برای قضاوت میزان ثبت نام دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید هنوز زود است، اما برابر آخرین آمارها، ٩٩.٦٤ درصد از کلاس اولیهای فارس برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردهاند و از آنجا که سامانه ثبت نام همچنان باز است باید قضاوت چرایی عدم حضور مابقی را به روزهای آتی موکول کرد.
∎
نظر شما