شناسهٔ خبر: 49606764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزش باد شدید در کردستان

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی ۲ روز آینده در بعدازظهر‌ها شاهد وزش باد هستیم که برای امروز و فردا به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان قابل توجه برآورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خسرو سیف پناهی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در استان به بیش از ۲۰ متر بر ثانیه برسد، افزود: در شبانه روز گذشته شهر سقز با سرعت ۱۹ متر بر ثانیه، بیشترین سرعت وزش باد را در استان به نام خود ثبت کرد.

او با اشاره به اینکه میانگین حداکثر دمای استان در شبانه روز گذشته ۳۱ درجه سانتی گراد بود، افزود: در این مدت بابارشانی با ۶ درجه خنک‌ترین و سروآباد با ۳۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز مابین ۱۱ و ۳۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز شاهد کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوای استان هستیم، اما از روز یکشنبه دما افزایش یافته و تا حدودی گرم می‌شود.

سیف پناهی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود، کاهش کیفیت هوا و دید افقی و گسترش آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها به دلیل وزش باد و خیزش گرد و خاک در استان وجود دارد.

او بیان کرد: از امروز تا روز سه شنبه هفته آینده وضعیت هوای کردستان پایدار است و در اکثر ساعات صاف و آفتابی خواهد بود.

انتهای پیام/ک

نظر شما