شناسهٔ خبر: 49582963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تازه‌ترین اقدامات و کشفیات نیروی انتظامی استان یزد

یزد- ایرنا- فرمانده انتظامی استان یزد از کشف لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۶ میلیارد ریال و معرفی فرد خاطی به مسوولان قضایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه پایگاه خبری پلیس یزد، سردار "عباسعلی بهدانی فرد " اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی لوازم خانگی دریک انباری،موضوع دردستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف انبار دپو لوازم خانگی شامل انواع تلویزیون، یخچال،کولر، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و غیره شدند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه انبار مورد نظر فاقد ثبت درسامانه انبار و کالا بود، گفت: ارزش کالای احتکار شده از سوی کارشناسان ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی در این زمینه به مراجع قضایی و پلمپ یک باب انباری، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با جدیدت با افرادی که بخواهند امنیت اقتصادی جامعه را برهم بزنند و اقدام به احتکار کالاهای اساسی کنند برخورد قانونی و سخت خواهد کرد.

***

رییس پلیس فتا استان از شناسایی عامل ایجاد توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مرتضی ابوطالبی" در این خصوص گفت: در پی شکایت یک خانم جوان مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و تهمت زدن به وی را کرده است، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: با انجام تحقیقات در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی این پلیس، متهم که همسر کارفرمای شاکیه بود مورد شناسایی قرار گرفت و به پلیس فتا احضار شد و پس از مشاهده مستندات جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و بیان داشت که به دلیل این‌ که به شوهرم مشکوک شده بودم و فکر می کردم وی با شاکیه ارتباط دارد، مرتکب این اشتباه شدم و از کرده خود پشیمان هستم.

ابوطالبی گفت: برابرقانون مجازات اسلامی، فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و... از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند مجازات خواهد شد.

وی افزود: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی و یا سرگرمی و... برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به

***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: سارق ۷ منزل مسکونی در شناسایی و دستگیر شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سعید زینلی" با بیان اینکه پس از اطلاع پلیس از سرقت های متعدد شناسایی و کشف این سرقت ها در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: با انجام اقدامات پلیسی سارق منازل مسکونی یزد شناسایی شد.

وی افزود: با تشکیل اکیپ های ویژه و بررسی شیوه و شگرد سرقت و پس از تجمیع پرونده های ارجاعی ، ماموران کلانتری ۱۶امامشهر یزد سارق را دستگیر و اقدام به جمع آوری دلایل و مستندات پیرامون نحوه وقوع و شیوه و شگرد بکار رفته در سرقت این منازل کردند.

زینلی با تصریح براینکه دستگیری این سارق موجب رضایت و آسوده خاطری مردم شده است، ادامه داد: متهم مذکور پس از تشکیل پرونده و اعتراف به ۷ فقره سرقت تحویل مقام قضائی شد.
***

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش ماموران یگان امداد ضمن دستگیری سوداگران مرگ بیش از ۱۲ کیلوگرم تریاک در اردکان کشف شد .

سرهنگ "منوچهر نصیری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: با کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده فردی سابقه دار در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در منزلی در محدوده خیابان امام خمینی(ره) اردکان موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران یگان این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: پس از تحقیقات میدانی و حصول صحت موضوع، ماموران مخفیگاه متهم را تحت رصد اطلاعاتی خود قرار داده که مشخص شد متهمان به صورت خانوادگی اقدام به توزیع موادمخدر در سطح شهرستان می کنند.

نصیری ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی ۳ متهم را که با ۲ دستگاه خودرو قصد ورود به مخفیگاه داشتند را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهمان ۱۲ کیلو و۲۰۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه ای جاساز شده بود کشف شد.

وی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا خاطر نشان کرد: امروز دیگر هیچ نقطه و مکانی برای سوداگران مرگ امن نبوده و پلیس برابر قانون با جدیت برخورد و قاطعانه به دنبال شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر می باشد.

***
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از پلمپ ۸ ضایعات فروشی فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ "اکبر شفیعی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در راستای کنترل و پایش و نظارت بر واحدهای صنفی ضایعات فروشی‌ها در سطح شهرستان را به مرحله اجرا گذاشتند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در این طرح ۱۴ ضایعات فروشی را مورد بازدید قرار دادند که در این راستا ۸ ضایعات فروشی فاقد مجوز و پروانه کسب را با دستور قضائی پلمپ کردند.
شفیعی بیان داشت: داشتن پروانه کسب، دفتر ثبت مشخصات خرید اموال و نصب دوربین برای ضایعات فروشی‌ها الزامی است.

***
فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر و کشف ۳۳ کیلو حشیش به صورت "کوله باری" از وی خبر داد .

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ایستگاه بازرسی شهید مدنی هنگام کنترل محورهای فرعی متوجه تردد یک قاچاقچی کوله باری موادمخدر شدند.

بهدانی فرد افزود: ماموران پلیس با مشاهده این فرد بلافاصله دستور ایست را صادر، او را دستگیر و در بازرسی از "کوله" همراه وی، مقدار ۳۳ کیلو موادمخدر از نوع حشیش را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: این قاچاقچی، قصد داشت این مواد را به صورت کوله باری از طریق محورهای فرعی به استان یزد وارد کند که توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

***

فرمانده انتظامی میبد از دستگیری ۲ سارق کش رو زن خبر داد .

سرهنگ " محمدحسین نبی پور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت کش رو زنی در میبد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را شناسایی کنند، در استعلام های صورت گرفته مشخص شد که متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران به صورت نامحسوس آنان را تحت نظر قرار داده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۲نفر را دستگیر کنند.

  نبی پور تصریح کرد: متهمان در بازجویی های پلیسی به   سرقت از نوع کش رو زنی در میبد اعتراف کردند.

  فرمانده انتظامی میبد در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی ، تحویل مقامات قضائی شدند.

***
 فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۳۷ سارق و کشف ۱۲۰ مورد سرقت خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در این خصوص گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهر یزد، طرح مبارزه با سرقت را با اولویت کاری کاهش کنترلی سرقت ، در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان یزد، طی هفته   گذشته تعداد ۳۷ نفر سارق حرفه ای شناسایی و دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده به ۱۲۰ فقره سرقت در سطح شهر یزد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار بهدانی فرد با بیان اینکه اجرای طرح های مبارزه با سرقت در سطح استان با جدیت ادامه خواهد داشت، گفت: شهروندان، هشدارهای پلیس در رابطه با پیشگیری از انواع سرقت را جدی گرفته و پلیس را در راه مبارزه با سرقت و دستگیری سارقان یاری کنند.

***
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از دستگیری باند ۲ نفره سارقان موتورسیکلت توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر شفیعی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر اردکان و شکایت مالباختگان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات صورت گرفته ماموران پلیس آگاهی توانستند با استفاده از شگردهای پلیسی سارقان سابقه دار موتورسیکلت را در حین سرقت موتورسیکلت شناسایی که هر ۲ را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

سرهنگ شفیعی تصریح کرد: متهمان دستگیرشده ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند که در تحقیقات تخصصی پلیس مشخص شد پس از سرقت موتورسیکلت از شهرستان های یزد و تفت و میبد و اردکان اقدام به تغییر وضعیت ظاهری موتورسیکلت کرده و ضمن انتقال به شهرهای جنوبی کشور آنها را به فروش می رساندند که در این راستا ۴ موتورسیکلت سرقتی   از متهمان کشف که به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در پایان با بیان اینکه طرح های مبارزه با سرقت ها با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت گفت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پلیس و دقت در نگهداری از اموال خود و به ویژه موتورسیکلت ها که اغلب بدون قفل در ساعات مختلف شبانه روز در معابر و خیابان های شهر رها می شوند زمینه وقوع سرقت را کاهش دهند و موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

***
فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر از دستگیری خرده فروش حرفه ای مواد مخدر و کشف یک کیلو ۱۰۰گرم تریاک در اشکذر خبر داد .

سرهنگ "مهدی گل محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: ساعت ۰۷۴۵ روز جاری طی اخبار واصله مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر در این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد این شهرستان در بازرسی تخصصی از منزل فرد مورد نظرواقع در محله فیروزآباد، یک کیلو ۱۰۰گرم تریاک که در یکی از قسمت های منزل جاسازی شده کرده بود،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر خاطر نشان کرد در این عملیات یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما