شناسهٔ خبر: 49570641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف ۳۲۷ کیلو تریاک در عملیات تعقیب و گریز پلیس نی ریز/کشف ۲۷۰ لیتر مایع شیشه در لارستان

مهم‌ترین حوادث ۲۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۲۷ کیلو تریاک در نی ریز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۲۷ کیلوگرم تریاک توسط مأموران انتظامی شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در راستای مبارزه مستمر با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی شهرستان نی ریز هنگام گشت زنی در محور  نی ریز- بختگان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مظنون شده و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح، لاستیک‌های این خودرو را مورد هدف قرار داده و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیف شده ۳۲۷ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد.

توقیف پژو و کشف ۶۵ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری پژو ۲۰۶ و کشف ۶۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی داراب حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

او بیان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۶۵ کیلو تریاک کشف شد، بیان کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

در بازرسی از سواری سمند شیشه کشف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: در بازرسی از یک سواری سمند ۱۱ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاقچیان، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "زرین‌دشت" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۱ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه که از مرز‌های شرقی وارد کشور شده و راننده قصد انتقال آن را به شیراز داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت تصریح کرد: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۲۷۰ لیتر مایع شیشه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: محموله ۲۷۰ لیتری مایع شیشه که از کشور‌های همسایه شرقی بارگیری شده بود در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی حین کنترل محور مواصلاتی بندرعباس-لارستان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی دقیق از این کامیون ۲۷۰ لیتر مایع شیشه که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند، افزود: متهمان به دادسرا معرفی و با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

سرهنگ امجدی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان و باند‌های بزرگ وارد کننده مواد افیونی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و در این راستا اجازه جولان و سرکشی را به آن‌ها نخواهیم داد.

دستگیری سارق باغات کازرون با ۱۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری یک نفر سارق باغات و کشف ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات در حوزه استحفاظی پاسگاه تنگ‌چوگان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از بررسی شیوه و شگرد سرقت و انجام یک سری اقدامات خاص پلیسی و فنی موفق به شناسایی یک نفر در این خصوص شدند.

فرمانده انتظامی کازرون بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند این سارق حرفه‌ای را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از باغات اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانوین روانه زندان شد.

سرهنگ زراعتیان ضمن هشدار به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی، از آنان خواست تا حد امکان از رها کردن وسایل و تجهیزات در مزارع و باغات خودداری کرده و آن‌ها را در محلی امن نگهداری کنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

کشف ۲۳۰ قطعه بوقلمون فاقد مجوز در سرچهان

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۲۳۰ قطعه بوقلمون زنده فاقد مجوز و قاچاق کشف شد.

سرهنگ محسن لشکری بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرچهان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور یزد"-شیراز" به یک دستگاه کامیون حامل طیور زنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲۳۰ قطعه بوقلمون زنده قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش طیور‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری یک سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات و قطعات و لوازم ماشین آلات کشاورزی خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در پی افزایش چند فقره انواع سرقت‌های در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان اقلید با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‎‌ای را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه متهم در تحقیقات فنی پلیس به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات و قطعات و لوازم ماشین آلات کشاورزی اعتراف کرد، عنوان داشت: سارق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

اجرای حکم قضائی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از تخریب و قلع و قمع ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در جهت حفظ منابع طبیعی و اراضی زراعی و باغات خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان داشت: در پی سوء استفاده برخی از افراد مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهرستان مرودشت، ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهاد کشاورزی و دادستان اقدام به تخریب و قلع و قمع ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز، اعم از دیوارکشی، فنس کشی و استقرار کانکس در ۲۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع کردند.

او تصریح کرد: پس از چندین مرحله اخطار توسط اداره جهاد کشاورزی به مالکان ساختمان‌ها و کسانی که اقدام به دیوارکشی در اراضی کشاورزی کرده بودند، آنان هیچ گونه اقدامی در خصوص توقف یا تخریب ملک خود نکرده و سرانجام با حضور گسترده و مقتدرانه پلیس، بدون هیچ مشکلی تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار درخصوص ساخت و ساز غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و سوء استفاده از منابع طبیعی را به سامانه ۱۱۰ گزارش دهند.

خودرو حامل احشام قاچاق در ممسنی توقیف شد

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۷۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز بهداشت خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه فهلیان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور ممسنی -رستم به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۷۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش دام‌های مکشوفه یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق احشام و کالا به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

هشدار پلیس اقلید به باغداران

سرهنگ مرادصارمی با توجه به زمان برداشت محصولات باغی _زراعی و درراستای پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی هشدار‌هایی رابه شهروندان توصیه کرد:

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ضمن ارائه هشدار‌های ذیل به شهروندان درراستای پیشگیری ازسرقت باغات و محصولات زراعی اظهار داشت: خودمراقبتی ومشارکت همگانی، موثرترین راه پیشگیری ازسرقت است و مطمئنا پیشگیری آسان‌تر و ارزانتر از پیگیری است.

باغداران باتوجه به شروع فصل سرما از نگهداری وسایل و ادوات کشاورزی غیرضروری درباغ و محوطه اطراف مزرعه، خودداری کنید.

باغداران وکشاورزان نسبت به تهیه حفاظ مقاوم برای پمپ آب درزمین‌های کشاورزی اقدام کنند.

صاحبان باغات، مزارع و روستائیان دقت لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور و پمپ‌های آب و... داشته باشند و این وسایل رادرمحل مناسب ومحصور، قراردهندتا از سرقت محفوظ بمانند.

باغداران ازدادن هرگونه اطلاعات ازجمله اموال نگهداری شده درباغ به افراد ناشناس و غریبه خودداری کرده و ازورود این افراد به باغ خودداری کنند.

باغداران عزیز درزمان‌های مختلف به خانه باغ‌ها و اموال حفاظت شده خود درباغ سرکشی کنند. همچنین با هماهنگی اداره مربوطه نسبت به نصب حصار سیمی و مطمئن دور باغ اقدام کنند.

نسبت به نصب دوربین مداربسته و سامانه‌های هشداردهنده در باغ خود اقدام کنند. نسبت به تجهیز کردن قفل درب و پنجره‌های خانه باغ‌ها به صورت ایمن اقدام و با هماهنگی سایر باغداران نسبت به راه اندازی نگهبان محله از بین افراد مورد اعتماد اقدام کنند.

در صورت مشاهده خودرو‌ها یا افراد ناشناس و غریبه که در اطراف باغ یا مزرعه پرسه می‌زنند نسبت به ثبت مشخصات ظاهری فرد و پلاک خودرو اقدام کنید تا در صورت وقوع هرگونه سرقت، اطلاعات مربوطه در اختیار پلیس برای شناسایی فرد و پیگیری قرار داده شود.

باغداران گرامی باتوجه به فصل برداشت محصول گردو درشهرستان به صورت مستمر و مداوم از باغ سرکشی نمایید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به سرقت مراتب را به مرکزفوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنید.

انتهای پیام/

نظر شما