شناسهٔ خبر: 49541203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قطر: منزوی یا تحریم کردن افغانستان راه حل نیست

وزیر امور خارجه قطر در سخنانی گفت: موضع ما آن است که نمی‌توان افغانستان را به علت آنکه طالبان قدرت را در دست گرفته است، منزوی یا تحریم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در نشست مشترک خبری با همتای اسپانیایی اش در دوحه گفت: درباره روابط دو جانبه قطر و اسپانیا و همکاری نزدیک در زمینه‌های مختلف گفتگو کردیم. همه مسائل منطقه‌ای و در صدر آن‌ها تحولات افغانستان را در این دیدار بررسی کردیم. در گفتگو‌ها با وزیر امور خارجه اسپانیا بر اهمیت آزادی تردد به افغانستان تاکید کردم.

او افزود: تلاش‌های بین المللی برای کمک به ملت افغانستان باید بسیج شود. بر موضع پایدار خودمان در مسئله فلسطین و لزوم دستیابی ملت فلسطین به همه حقوق آن تاکید می‌کنیم.

وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در نشست مشترک خبری با همتای قطری اش در دوحه گفت: از نقش قطر در افغانستان و عملیات تخلیه از کابل تشکر می‌کنیم. نگران اوضاع سیاسی و اقتصادی فعلی در افغانستان هستیم.

وزیر امور خارجه قطر هم گفت: موضع ما آن است که نمی‌توان افغانستان را به علت آنکه طالبان قدرت را در دست گرفته است، منزوی یا تحریم کرد. منزوی یا تحریم کردن افغانستان راه حل نیست و همه را به گفتگو با افغان‌ها دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما