شناسهٔ خبر: 49513221 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید معاونان دادستانی از گمرک شهریار

معاونان دادستانی و معاون فنی گمرک برای بررسی کالا‌های دپوشده از گمرک شهریار بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک و معاونین دادستانی تهران برای بررسی کالا‌های دپو شده در گمرکات و بنادر از گمرک شهریار بازدید کردند.
در این بازدید ارونقی گفت: پس از حضور دادستانی در گمرک فرودگاه امام خمینی، بسیاری از کالا‌های دارویی و مواد اولیه دارویی از این گمرک ترخیص شد.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات ترخیص بعضی از کالا‌ها در بازدید‌های قبلی دادستانی قرار شده بود که نمایندگان وزارتخانه‌های مربوطه مثل وزارت بهداشت نمایندگان خود را در گمرکات و انبار‌های عمومی مستقر کنند که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
ارونقی افزود: در حال حاضر ماجرای ۲۵۰ تن سرم دپو شده در گمرک هنوز تعیین تکلیف نشده و ۵۰۰ هزار عدد سرم مرتبط با دیالیز هم حتی با تماس‌هایی که خود بنده با وزارت بهداشت داشتم بلاتکلیف مانده است.
وی گفت: همچنین دپوی شیرخشک متابولیک دارویی هم با وجود ۳۰ فقره اظهارنامه در گمرک باقی مانده و اجازه خروج ندارد.
ارونقی افزود: از جمله مشکلات دیگر گمرک در ماجرای ترخیص کالا‌های دپو شده، رسوب بیش از ۴ هزار دستگاه کامیون در ۹ گمرک است که مدت‌ها است در این جا باقی مانده است و به دلایل مختلف با وجود مشکلاتی که رانندگان این کامیون‌ها دارند و اولتیماتومی که آقای سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور یک ماه پیش برای ترخیص این کامیون‌ها دادند، ترخیص نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما