شناسهٔ خبر: 49483834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلیس آمریکا: هیچ تخلفی از سوی نیرو‌های امنیتی در حادثه ۶ ژانویه صورت نگرفته است

پلیس آمریکا اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر تخلف نیرو‌های امنیتی در حوادث حمله به ساختمان کنگره به دست نیامده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات پلیس آمریکا می‌گویند در طی تحقیقات صورت گرفته در زمینه حملات ۶ ژانویه تمامی افسران پلیس حاضر در صحنه شناسایی شده اند.

به گفته پلیس آمریکا تمامی شکایت‌هایی که از این افسران پلیس شده بود حاوی اطلاعات خیلی کمی بودند و در ۲۰ مورد هیچ گونه تخلفی مشاهده نشده است. در بیانیه پلیس آمریکا آمده است: در برخی موارد جزئی مجازات انضباطی برای مواردی همچون رفتار نامناسب، عدم رعایت دستورالعملها، اظهارات و انتشار اطلاعات نادرست در نظر گرفته شده است.

همزمان با درخواست دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا مبنی بر نپذیرفتن نتایج قطعی انتخابات، طرفداران وی از سراسر کشور به خیابان‌های ریختند و بعد از چند ساعت با تجمع در مقابل ساختمان کنگره با عبور از نیرو‌های امنیتی وارد ساختمان شدند. در این حادثه ۵ نفر کشته شدند.

رییس پلیس آمریکا پیشتر اعلام کرده بود: ۳۵ پلیس امنیتی کنگره به دلیل اقدامات خود در روز ۶ ژانویه مورد بازجویی قرار گرفتند که از این بین ۶ نفر تعلیق شده اند.

تیم رایان، نماینده دموکرات آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود دو نیروی پلیس از کار تعلیق شده اند؛ یکی از آن‌ها با معترضان عکس گرفته و دیگری برای ورود مهاجمان به داخل ساختمان با آن‌ها همکاری کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما