شناسهٔ خبر: 49285989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری تظاهرات گروه‌های افراطی در مقابل ساختمان کنگره

گروه‌های دسته راستی قصد دارند برای حمایت از افراد حمله کننده به کنگره آمریکا تظاهرات کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع آگاه اعلام کردند احتمالاً گروه‌های افراطی اقدام به برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان کنگره آمریکا خواهند کرد.

بر این اساس، سه منبع آگاه وابسته به مقامات فدرال که نخواستند نامشان فاش شود تاکید کردند این گروه‌های افراط گرای و دسته راستی قصد دارند در تجمعی که در اواخر ماه جاری میلادی (سپتامبر) در مقابل ساختمان کنگره آمریکا برگزار می‌شود حضور خواهند یافت.

هدف از این تظاهرات حمایت از افرادی است که به دلیل حمله به ساختمان کنگره موسوم به حادثه ششم ژانویه دستگیر شده اند. هم اینک نیرو‌های امنیتی در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا نیاز به نصب دوباره فنس در مقابل ساختمان کنگره وجود دارد یا خیر.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از آنکه مدعی وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شد، هواداران خود را تحریک به حمله به ساختمان کنگره کرد. در جریان این حمله ۶ تن جان خود را از دست دادند.

تاکنون صد‌ها نفر از یورش آورندگان به ساختمان کنگره از سوی پلیس فدرال دستگیر شده اند و فرآیند رسیدگی قضایی به جرایم آن‌ها در دادگاه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید:

درخواست کنگره از شبکه‌های اجتماعی برای تحویل اطلاعات مربوط به حادثه ۶ ژانویه

مجلس نمایندگان آمریکا: برخی نزدیکان ترامپ در حمله به ساختمان کنگره نقش داشتند

انتهای پیام/

نظر شما