شناسهٔ خبر: 49394251 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهرزاد: طلای والیبال نشسته حُسن ختام موفقیت‌های کاروان ایران بود

تهران- ایرنا- ملی پوش والیبال نشسته ایران با اشاره به ضرب هفتمین طلای ادوار پارالمپیک توسط این رشته، گفت: طلای والیبال نشسته در توکیو حسن ختام عملکرد خوب کاروان ایران بود.

صاحب‌خبر -

«مرتضی مهرزاد» پس از بازگشت به ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: والیبال نشسته در توکیو عملکرد فوق العاده‌ای داشت و تنها یک ست به حریفان واگذار کرد. اقتدار این تیم برای جهان ثابت شده است و امیدوارم روند موفقیت والیبال نشسته همچنان ادامه داشته باشد.

وی این را هم گفت: ضرب طلای هفتم در روز پایانی رقابت‌ها، حُسن ختام عملکرد خوب کاروان سردار دل‌ها بود و خوشحالم من نیز سهمی در این موفقیت داشتم.

بلند قدترین مرد معلول پارالمپیک توکیو با اشاره به اشتیاق خبرنگاران برای مصاحبه با او عنوان کرد: من عضوی از تیم ایران بودم و شاید از لحاظ فنی پایین‌تر از بقیه باشم. یک دوازدهم تیمی بودم که قهرمان شد اما شاید قد بلند من برای خبرنگاران دیگر جذابیت داشت که برای مصاحبه مراجعه می‌کردند.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.

چین با  با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدرجدول رده بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ ٰانگلستان  با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و  آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم قرار گرفت.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم لغایت چهاردهم  شهریور ماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت ،  با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

نظر شما