شناسهٔ خبر: 49413673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قدردانی مردم سراسر کشور از درخشش پارالمپیکی‌ها در توکیو

استان‌ها- ایرنا- ورزشکاران ایرانی با قرار گرفتن در رتبه ۱۳ بازی‌های پارالمپیک توکیو در کنار قدرت‌نمایی در بالاترین سطوح قهرمانی جهان، نمادی از فرهنگ اسلامی و همت زنان و مردان این سرزمین را در معرض دید جهانیان قرار دادند که تحسین و قدردانی مسوولان و مردم را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

موفقیت ورزشکاران ایرانی در شرایط کرونایی و روزهایی که به دلیل جان باختن و ابتلای شمار زیادی کاممان را تلخ می کند، شادی، لبخند و غرور را برای ملت ایران به ارمغان آورد و آنان ثابت کردند با پشتکار و تلاش می توان بر هر نوع معلولیت احاطه پیدا کرد.

جامعه ورزشی و مسوولان نیز به پاس تشکر از این درخشش ضمن صدور پیام های تبریک، با حضور در فرودگاه و همچنین زادگاه این ورزشکاران، از آنها استقبال گرمی کردند و نشان دادند همواره قدردان افرادی هستند که پرچم ایران را با غرور و افتخار در مجامع بین المللی به اهتزاز درمی آوردند. 

در مراسم استقبال از کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو که عصر روز گذشته در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد، حمیدرضا سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک و سیدمحمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان حضور داشتند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان وخانواده در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های معاونت توسعه ورزش بانوان و الگوسازی از قهرمانان مدال آور ورزشی است، گفت: باید آینده‌ای سرشار از امید و روشنی برای ورزشکاران کشور رقم بزنیم.

دکتر انسیه خزعلی ضمن خیرمقدم به این قهرمانان اظهار داشت: امیدوارم با اقدامات و همکاری های مجدانه دستگاه های اجرایی و سازمان های مربوطه بتوانیم آینده ای سرشار از امید و روشنی را برای ورزشکاران و قهرمانان ملی ایران زمین رقم بزنیم.

وی افزود: یکی از برنامه های معاونت امور زنان و خانواده، همکاری مضاعف با وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش بانوان و الگوسازی و مورد حمایت قراردادن مدال آوران ورزشکار است.

در کنار افتخارآفرینی این ورزشکاران برای کشورمان، اتفاقات ماندگاری هم رقم خورد از جمله حضور ساره جوانمردی مدال آور طلایی تیراندازی با پوشش حجاب کامل و همراه داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه بود که این حرکت، شایسته دریافت هدیه معنوی کاروان فرهنگی ورزشی سردار دل ها شامل یک حلقه انگشتری ساخته شده از سنگ حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شناخته شد.

همچنین کمیته پارالمپیک آسیا در گزارشی به حضور برترین زنان ورزشکار از قاره آسیا در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرد که نام ساره جوانمردی تیرانداز پر افتخار شیرازی از ایران به عنوان برترین زنان معرفی شد.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

از دیگر دستاوردهای رقابت توکیو در کنار کسب مدال های رنگارنگ کاروان ایران با نام سردار دل ها عضویت زهرا نعمتی ورزشکار از جزیره کیش در شورای ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک(IPC) بود. وی به عنوان نماینده تیراندازی با کمان ایران با پیروزی مقابل ورزشکاری از ایتالیا به سومین مدال طلای خود در بازی‌های پارالمپیک دست یافت.

کمیته بین المللی پارالمپیک ۶ عضو تازه انتخاب شده شورای ورزشکاران (۴ زن و ۲ مرد) IPC را معرفی کرد که این افراد با حضور زهرا نعمتی تا ۳ سال آینده و بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در این شورا فعالیت خواهند کرد.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

استقبال و قدردانی از ورزشکاران موفق در رقابت های پارالمپیک که برای چندمین بار قدرت و توانمندی ایرانیان را به رخ کشیدند، تنها حرکت کوچکی بود در برابر دریای خروشان صبر، استقامت، تلاش و همت افرادی که به معنای واقعی کلمه در توکیو خوش درخشیدند و برگ زرین دیگری از افتخارات خود را در تاریخ این سرزمین ماندگار کردند.


افتخارآفرینی ورزشکاران بیانگر همت مردمان بزرگ فارس است

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در پیامی ضمن تبریک به مهدی اولاد و ساره جوانمردی ورزشکاران این استان که موفق به کسب ۲ نشان طلا در رشته های پرتاب وزنه و تیراندازی با تپانچه در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو  شدند، گفت: افتخار آفرینی این عزیزان بیانگر همت مردمان بزرگ فارس و دست اندرکاران ورزش این دیار و تلاش های بی وقفه و پشتکار ورزشکاران آن است.

 این پیام به دنبال موفقیت پنج ورزشکار شرکت کننده از استان فارس در مسابقات توکیو و کسب ۲ نشان طلا، یک نقره،  یک مقام چهارم و یک نهمی صادر شد.

ساره جوانمردی از استان فارس، مدال‌آور طلایی تیراندازی پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از سوی کمیته ملی پارالمپیک به خاطر قهرمانی همراه با حفظ حجاب مورد قدردانی قرار گرفت و به عنوان پرچمدار تیم جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه این رقابت‌ها، این پرچم مقدس را پیشاپیش ورزشکاران کشورمان به اهتزاز درآورد.

جوانمردی با کسب  مدال طلا، رکورد جهان و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود شکست، رکورد پیشین ماده تپانچه بادی ۱۰ متر با ۲۳۸.۱ به نام ساره ثبت شده بود.

حرکت تحسین برانگیز ساره جوانمردی به هنگام قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی این بود که در یک حرکت ارزشی، کم نظیر و فروتنانه خود را هم قامت دو ورزشکار دیگر کرد و حرکتی ماندگار از خود برجای گذاشت.

این بانوی پرافتخار ایرانی پیش از این و در اقدامی دیگر نشان طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو خود را به نفع هم وطنان زلزله زده اش در کرمانشاه به حراج گذاشته بود تا نشان دهد در امر خیر هم هدف گذاری می کند.

گنجینه افتخارات ساره جوانمردی تیرانداز، یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو ، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان ، بهترین بانوی ورزشکار آسیا است.

جوانمردی همچنین در آئین پایانی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که با حجاب کامل پرچم کشورمان را حمل می کرد عنوان پرچمدار عفاف و جوانمردی لقب گرفت.

مهدی اولاد  پرتابگر نابینای دیگر ورزشکار اهل استان فارس در این دوره از بازی‌ها پس از کسب مدال طلا در پرتاب وزنه، در مرحله نهایی پرتاب دیسک با پرتابی به مسافت ۴۰ متر و ۶۰ سانتی متر بر سکوی دوم ایستاد و دومین مدال خود را در این دوره از بازی‌ها بدست آورد و مرد اول کاروان ایران لقب گرفت.

همچنین اصغر جوانمردی دیگر ورزشکار شرکت کننده از این استان در ماده پرتاب وزنه با پرتاب ۱۵  متر و ۴۰ سانتی متر متر در مکان چهارم ایستاد و دستش از مدال کوتاه ماند.

مجتبی کمالی هم در این رقابت ها به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رده نهم قرار گرفت و سمیرا ارم نیز در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

اضافه شدن ۵ مدال تیمی و انفرادی به تاریخ ورزش مازندران

ورزشکاران مازندرانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بهترین عملکرد را نسبت به دوره‌های قبلی این مسابقات ثبت کردند و توانستند پنج مدال تیمی و انفرادی را به تاریخ ورزش مازندران اضافه کنند.

چهار مدال طلا و یک نقره حاصل تلاش ورزشکاران مازندرانی در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بود. مازندرانی‌ها با کسب ۳ طلا از والیبال، یک طلا در جودو و یک نقره در رشته تیراندازی با کمان سهم ورزش این استان در مدال‌آوری ایرانی‌ها را افزایش دادند.

رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان، وحید سعادتی در بسکتبال با ویلچر و محمدرضا خیرالله‌زاده در جودو نابینایان و کم‌بینایان و مرتضی مهرزاد، رمضان صالحی و مجید لشکری در تیم ملی والیبال نشسته ورزشکاران مازندرانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک توکیو بودند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران که یکی از قدرت‌های جهان در این رشته محسوب می‌شود با حضور سه والیبالیست شاخص مازندرانی توانست خوش بدرخشد و علاوه بر قهرمانی و کسب مدال طلا، یک رکورد را هم ثبت کند.

اما باسابقه‌ترین عضو کاروان ایران رمضان صالحی والیبالیست اهل بهشهر است که پنجمین پارالمپیک خود را نیز ثبت کرد و کسب یک مدال طلای دیگر از این رقابت‌ها را به کارنامه‌اش افزود.

مرتضی مهرزاد مرد محبوب ۲۴۶ سانتیمتری والیبال نشسته ایران پس از کسب نخستین مدال طلا در رقابت‌های پارالمپیک ریو و معرفی شدن به ورزش دنیا به عنوان یک پدیده در والیبال نشسته، در المپیک توکیو۲۰۲۰ با تجربه‌تر از گذشته ظاهر شد و سهم بسزایی در مهار حملات حریفان و همچنین امتیازگیری برای ایران داشت. والیبالیست چالوسی که حالا به یکی از چهره‌های محبوب والیبال نشسته دنیا تبدیل شده، در کنار هم‌تیمی‌های خود علاوه بر این که یک بار دیگر ایران را روی سکوی نخست والیبال نشسته مهم‌ترین رویداد ورزشی معلولان جهان قرار داد، دومین مدال پارالمپیکی خود را نیز کسب کرد تا حالا با تجربه‌تر از گذشته در عرصه‌های بین‌المللی زیر پرچم ایران به میدان برود.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

مجید لشگری والیبالیست قائمشهری تیم ملی والبیال نشسته هم از ورزشکاران پرافتخار پارالمپیکی ایران محسوب می‌شود که در این دوره همراه با کاروان پارالمپیکی ایران در توکیو حضور یافت و با هم‌تیمی‌هایش خوش درخشید.

رمضان بیابانی تیرانداز ۴۲ ساله اهل ساری نیز توانست با هدف‌گیری‌های دقیق و شکست دادن رقبایی قدرتمند یک مدال برای ایران به دست بیاورد و نخستین مدال تاریخ کامپوند ایران در ادوار پارالمپیک را کسب کند.

در ادامه محمدرضا خیرالله‌زاده جودوکای ۲۶ ساله و کم‌بینای اهل بابل که سه سال پیش مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کرده بود، در پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ هم نماینده ایران برای وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بود که توانست یک مدال طلا برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

وحید سعادت‌پور بسکتبالیست آملی دیگر نماینده ورزش مازندران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ بود که با هم تیمی هایش نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند و در نهایت تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران رتبه نهم مسابقات را کسب کرد.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

منصور پورمیرزایی جانشین سیامند رحمان در آغوش همشهری‌ها

منصور پورمیرزایی از رفسنجان، ملی پوش سنگین وزن تیم وزنه برداری در رقابت های دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ شد.

او که جانشین مرحوم سیامند رحمان بود پس از بازگشت از توکیو در شهر رفسنجان با استقبال پرشور مردم و مسوولان در ورزشگاه تختی روبرو شد و از مسوولان خواست نگاه خود را نسبت به ورزش همگانی و حرفه ای متفات کنند زیرا این ورزش ها نیاز به حمایت های معنوی و مادی دارد.

این ورزشکار رفسنجانی همچنین در واکنش به سخنان مجید کهنوجی شهردار منتخب رفسنجان که در پیام تبریک به وی خواهان نامگذاری یکی از خیابان های شهر رفسنجان به نام نایب قهرمان پارالمپیک شده بود، گفت: هیچ خیابانی به نام بنده نامگذاری نشود؛ بهتر است یکی از خیابان های شهر به نام " المپیک " نامگذاری شود.

از دیگر اتفاقاتی که در حاشیه استقبال و عرض ارادت مردم کرمان به پورمیرزایی شد این بود که سه هنرمند دارای معلولیت به نام های بینایی بهروز اکبری، معین کردزاده و زهره یزدانی در کرمان قالیچه پارالمپیک بافتند و به این شکل علاقه خود را به ورزشکاران ایرانی و کرمانی این عرصه نشان دادند.

همچنین سعید افروز ورزشکار اهل اسفندقه جیرفت کرمان دیگر نماینده ایران در پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو ژاپن در ماده F۳۴ پرتاب نیزه مردان ضمن کسب مدال طلا ، رکورد جهان را نیز جابه جا کرد.

به دنبال این موفقیت مراسم استقبال از وی با حضور جمعی از مسوولان و جامعه ورزش استان کرمان از جمله دادستان کرمان، مدیرکل بهزیستی و رئیس هیات جانبازان و معلولان استان در فرودگاه این شهر برگزار شد و مهدی نخعی رئیس هیات جانبازان و معلولان استان کرمان از اهدای ۵۰ سکه طلا به ورزشکاران طلایی و ۳۰ سکه طلا به ورزشکاران نقره ای خبر داد. 

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

حماسه آفرینی علی پیروج مایه غرور ملی همه ایرانیان است

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در پیامی حماسه آفرینی علی پیروج در مسابقات پارالمپیک توکیو را باعث غرورملی همه ایرانیان عنوان کرد و گفت: این ورزشکار برای ایران و ایرانی سربلندی و برای استان عزیزمان نامی ماندگار در تاریخ پارالمپیک به ثبت رساند.

وی یادآورشد: یقینا حضور و درخشش کم نظیر علی پیروج قهرمان ملی پوش پرتاب نیزه درآوردگاه توکیو با رکورد ۶۴ متر و ۳۰ سانتی متر و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی پارالمپیک و به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و موجبات شادمانی و شعف مردم غیور استان را فراهم کرد.  

علی پیروج ملی پوش پرتاب با نیزه کشور پس از کسب مدال نقره پارالمپیک توکیو، در فرودگاه شهدای یاسوج مورد استقبال مسوولان و جمعی از ورزش دوستان قرار گرفت.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

حضور و کسب مدال نعمتی در مسابقات پارالمپیک موجب شادمانی گلستانی‌ها شد

نورمحمد آرخی در رشته پرتاب دیسک، محمد نعمتی در تیم والیبال نشسته و عبدالجلیل قرنجیک در تیم ملی بسکتبال با ویلچر سه نماینده گلستان در پارالمپیک توکیو بودند.

یک مدال طلا و ۲ مقام ششمی و یک جایگاه نهمی، نتیجه تلاش سه ورزشکار اعزامی گلستان به پارالمپیک توکیو بود تا چراغ افتخارآفرینی ورزشکاران این استان در بزرگترین رویداد ورزشی جانبازان و معلولان جهان همچنان روشن باقی بماند.

در این رقابت گلستان با محمد نعمتی در والیبال نشسته موفق به کسب مدال طلا شد اما نورمحمد آرخی در دوومیدانی نایبنایان و عبدالجلیل قرنجیک در بسکتبال با ویلچر به جایگاهی بهتر از ششم و نهم دست پیدا نکردند.

آرخی این ورزشکار گلستانی که مسوولیت پرچمداری کاروان ایران در مراسم افتتاحیه را به عهده داشت، پس از ناکامی در کسب مدال پارالمپیک توکیو از مردم عذرخواهی کرد و گفت: متاسفانه خراب کردم. حتی نتوانستم رکورد خودم را بزنم. اگر رکورد خودم را پرتاب می‌کردم، مدال نقره می‌گرفتم.

عبدالجلیل قرنجیک ملی پوش گلستانی بسکتبال با ویلچر با وجود اعزام به توکیو به دلیل ابتلا به کرونا در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت

هادی حق شناس استاندار گلستان نیز در پیامی قهرمانی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی در مسابقات پارالمپیک توکیو با حضور ورزشکار این استان را تبریک گفت.

وی اظهار داشت: حضور محمد نعمتی جوان شایسته گلستانی در این تیم موجب شادمانی دوچندان گلستانی ها از این قهرمانی شد.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

متقیان با کسب مدال طلا افتخار دیگری برای کشور و استان خوزستان شد

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق خوزستان هم در پیامی ضمن تبریک قهرمانی بانوی ورزشکار خوزستانی در رقابت های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ گفت: مدال طلای "هاشمیه متقیان"  در رشته پرتاب نیزه بانوان در مسابقات قهرمانی پارالمپیک توکیو، موجب شادی مردم و کسب افتخار دیگری برای کشور و استان خوزستان شد کسب این افتخار را به این بانوی پرتلاش و افتخارآفرین خوزستانی به خصوص بازیکنان و اعضای مدیریتی و کادر فنی تیم ملی تبریک می گویم.

هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ با ثبت رکورد ۲۴ متر و ۵۰ سانتی متر به نشان طلا دست یافت و رکورد جهان در این رشته را نیز ارتقا بخشید.

این بانوی قهرمان نیز در بدو ورود به اهواز مورد استقبال مدیرکل ورزش و جوانان، نماینده مردم اهواز در مجلس، نماینده شورای شهر اهواز، مدیرعامل باشگاه ملی حفاری، رییس هیات جانبازان و معلولان استان و جمعی از ورزشکاران در فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی قرار گرفت و با اهدای دسته گل از این ورزشکار و زهرا کرم زاده مربی او قدردانی شد.

باخت در توکیو چیزی از توانمندی‌های ورزشکاران زنجانی کم نمی‌کند

۲ ورزشکار ملی پوش استان زنجان نیز در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با وجود تجربه و شایستگی های بالای خودشان از رسیدن به مدال بازماندند اما مسوولان این استان ضمن دلجویی از این دو ورزشکار گفتند که به هر حال این باخت چیزی از توانمندی و شایستگی های این ورزشکار زنجانی کم نمی کند و با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته و همچنین رکوردهای به دست آورده در بازی های پارالمپیک توکیو، به حتم یکی از امیدهای ایران در بازی های پارآسیایی برای کسب نشان هستند.

مهدی محمدی که در مسابقات تایم تریل جاده و در ماده پیست تعقیبی انفرادی ۴ کیلومتر کلاس C۵ به نشان نرسیده بود، در ماده استقامت جاده کلاس C۴_۵ که در پیست فوجی و با حضور ۲۴ رکابزن دیگر برگزار شد متاسفانه به دلیل لغزنده بودن مسیر زمین خورد و نتوانست از خط پایان عبور کند.

رقیه شجاعی دیگر ورزشکار پارالمپیکی استان زنجان نیز که از برترین های این رشته ورزشی کشور است در مسابقات تیراندازی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر R۲ ایستاده در جایگاه ششم قرار گرفت و از کسب نشان در این دوره از بازی های پارالمپیک بازماند.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

یک قطعه زمین هدیه فرماندار گناوه به مدال‌آور طلای توکیو

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه نیز به پاس قدردانی از زحمات و موفقیت امیر خسروانی ورزشکار دوومیدانی کار رده نابینایان و کم بینایان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران از شهرستان گناوه، برنده مدال طلای مسابقات دوومیدانی پارالمپیک توکیو در ماده پرش طول، سند یک قطعه زمین را به وی اهدا کرد.

وی هنگام استقبال از این ورزشکار مدال آور با اهدای سند این قطعه زمین گفت: با این ورزشکار افتخار آفرین که شایسته بهترین تجلیل و خدمات است، قبل از اعزام در فرمانداری جلسه‌ای برگزاری شد و به وی قول دادیم که با  افتخارآفرینی در پارالمپیک جبران خواهیم کرد و هدیه ناقابلی را که یک قطعه زمین است، درنظر گرفتیم.

وی اظهارداشت: ورزشکاران اعزامی مدال آور این شهرستان باحضور در رویداد مهم پارالمپیک باعث مباهات و افتخارآفرینی شد و اکنون وظیفه ما است که به آنها پاسخ دهیم.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

کسب مدال طلای شاهرخی تا ابد بر سینه تاریخ لرستان می‌درخشد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز در پیامی ضمن تبریک کسب مدال طلای حامد امیری در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو توسط حامد امیری دلاور مرد لرستانی برگ زرین دیگری در دفتر افتخار آفرینی‌های استان است که تا ابد بر سینه تاریخ لرستان تلالو خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یکی از عرصه های ابراز توان و غیرت اسلامی و ایرانی زمانی است که در مسیری دشوار باید گوی سبقت را از دیگران ربود.

همچنین سجاد محمدیان دیگر نماینده ایران از لرستان، در رقابت های دو و میدانی رشته پرتاب وزنه در کلاس F۶۳ با ثبت رکورد ۱۴.۸۸ به مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۰ رسید.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

رمضانی بر افتخارات قهرمانان دیار مینودری اضافه کرد

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز با صدور پیامی کسب نشان طلای ورزشکار قزوینی به همراه تیم ملی والیبال نشسته را در پارالمپیک توکیو تبریک گفت.

وی افزود: تیم‌ ملی والیبال نشسته میهن مان با حضور موثر مرتضی رمضانی فرزند شایسته دیار مینودری موفق شد با اقتدار و شایستگی به مقام ارزشمند قهرمانی جهان دست یابد تا ضمن کسب این افتخار ارزشمند، استان قزوین را صاحب اولین مدال طلای تاریخ پارالمپیک کند و افتخاری بر افتخارات قهرمانان شایسته دیار مینودری بیافزاید.

تیم والیبال نشسته ایران با برتری ۳ بر یک در دیدار نهایی مسابقات این رشته در پارالمپیک توکیو موفق به کسب مقام قهرمانی و دریافت نشان طلای این رقابت ها شد.

مرتضی رمضانی ملی پوش قزوینی در مسابقات والیبال نشسته کشورمان پس از بازگشت افتخارآمیز از مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو روز گذشته با استقبال گرم مسؤولان وارد استان قزوین شد.
استاندار قزوین در این آئین گفت: ورزش قزوین و ورزشکاران این استان در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نشان داد که برای افتخارات بیشتر نیازمند سرمایه‌گذاری جدی هستیم.

جمالی پور افزود: این استان ظرفیت‌های بی‌شماری در ورزش دارد و اگر یک اشتباه ورزشی پیش نمی‌آمد ما الان بهمن عسگری را نیز در بین قهرمانان مشاهده می کردیم.

وی اضافه کرد:  مرتضی رمضانی با آگاهی و آمادگی برای کشور و استان آفتخار آفرید؛ مسؤولان و متولیان ورزش موظف هستند این ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و به توانمندی هرچه بیشتر ورزشکاران اقدام کنند.
به گفته جمالی پور تقدیر و اهدای هدایا به مرتضی رمضانی در دستور کار قرار دارد و از مربی وی آقای عبادی نیز به نحو مطلوب تجلیل خواهد شد.

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

دستان پر ورزشکاران گیلانی در مسابقات توکیو 

ورزشکاران گیلانی با درخشش در مسابقات پارالمپیک توکیو  نیز سه مدال کسب کردند تا سبد ورزش گیلان از مدال های پارالمپیک پر و پیمان شود.

میثم علیپور در رشته والیبال نشسته ، مهدی پوررهنما در رشته تکواندو و سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی، سه ورزشکار گیلانی حاضر در رقابت های پارالمپیک توکیو بودند که سرانجام هر سه ورزشکار موفق به کسب مدال شدند.

میثم علیپور به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شد، مهدی پوررهنما در رشته پاراتکواندو توانست مدال نقره را کسب کند، سامان رضی نیز در رشته وزنه برداری قدرتی، موفق به کسب مدال برنز شد.

این ورزشکاران با درخشش و کسب مدال در این رقابت های مهم ، با دستانی پر و با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به خاک میهن بازگشتند و انتظارات جامعه ورزش گیلان را برآورده کردند و مورد استقبال همشهرهای خودقرار گرفتند، گیلانی ها امیدوارند که توانمندی ورزشکارانشان در مسابقات داخلی و خارجی بیش از پیش به ظهور برسد و این استان ورزش دوست بیش از پیش به داشتن قهرمانان ورزشی خود ببالد. 

قدردانی مردم از درخشش پارالمپیکی‌ها و نمایش فرهنگ اسلامی در توکیو

همچنین ۲ ورزشکار و سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال جمعی از مسوولان ورزش خراسان رضوی و ورزشکاران قرار گرفتند.

 این افراد هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو، مهدی بابادی عضو تیم ملی والیبال نشسته و حسن عبدی عضو تیم بسکتبال با ویلچر بودند که در بدو ورود به کشور با استقبال گرم ورزش دوستان روبرو شدند.

دیگر ورزشکاران پارالمپیک

وحید نوری فرزند شهرری ملی پوش جودو نابینایان کشور نیز با غلبه بر رقیب انگلیسی خود توانست مقتدرانه به مدال طلای وزن منهای ۹۰ کیلوگرم پارالمپیک دست پیدا کند.

اصغر عزیزی اقدم، ورزشکار میانه‌ای با غلبه بر حریف خود در پارالمپیک توکیو مدال طلا بر گردن آویخت.

اما وحید علی نجیمی تنها سهمیه ورزش همدان در پارالمپیک توکیو بود که نتوانست در مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۳ مجوز صعود به مرحله فینال برای دریافت مدال را کسب کند البته مسوولان و جامعه ورزشی استان همدان معتقدند همین که او موفق به کسب سهمیه شد مایه افتخار برای ورزش این استان است.

شهلا بهروزی راد قایقران پارالمپیکی ایران در رقابت های کانو انفرادی این دوره از بازی های توکیو در رده هفتم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهم شهریورماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت ،  با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.
چین با  با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدرجدول رده بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ ٰانگلستان  با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و  آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم قرار گرفت.

نظر شما