شناسهٔ خبر: 49377063 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرار 6 اسير فلسطيني از زندان رژيم صهيونيستي با حفر تونل

صاحب‌خبر -
فرار 6 اسير فلسطيني از زندان رژيم صهيونيستي با حفر تونل
خبرگزاری آریا- مقامات رژیم صهیونیستی از فرار شش اسیر فلسطینی دربند این رژیم از طریق حفر تونلی در زندان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه الجزیره، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شش اسیر فلسطینی با حفر تونلی در زندان "جلبوع" در منطقه "بیسان" در شمال اراضی اشغالی بامداد امروز (دوشنبه) موفق به فرار از این زندان شدند.
طبق این گزارش، پنج تن از این اسیران وابسته به جهاد اسلامی فلسطین و یک تن دیگر نیز از اعضای جنبش فتح است.
مقامات رژیم صهیونیستی در جستجوی اسیران فراری آماده باش سراسری را در میان نیروهای پلیس اعلام کردند و عملیات گسترده‌ای را در منطقه پر تراکم روستاها و شهرهای نزدیک مرزهای اراضی اشغالی با شمال کرانه باختری و اردن آغاز کرده‌اند.
خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی اسامی اسیران فراری فلسطینی را اعلام کرد که به شرح زیر هستند؛
مناضل نفیعات، یعقوب قاسم، محمود یعقوب، أیهم فؤاد و محمد عرادة عبدالله از جنبش جهاد اسلامی و  زکریا الزبیدی، فرمانده گردان‌های شهدای الاقصی در منطقه جنین که مقامات رژیم صهیونیستی او را متهم به حمله به مقر حزب لیکود در سال 2002 کرده‌اند که منجر به کشته شدن شش صهیونیست شد.
این خبرنگار همچنین گزارش داد که علی‌رغم محافظت شدید از زندان مذکور اما این شش اسیر موفق به فرار شده‌اند و مقامات رژیم عملیات جستجو و تفتیش گسترده‌ای را در اطراف آن آغاز کرده‌اند.

انتقال 400 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع
هم‌چنین پس از اینکه شش اسیر فلسطینی امروز دوشنبه از طریق تونل از زندان جلبوع در اراضی اشغالی گریختند، مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند 400 اسیر فلسطینی را از این زندان منتقل کنند.
مقامات صهیونیستی صبح امروز اعلام کردند، شش اسیر فلسطینی که برای پنج تن از آنها حبس ابد صادر شده و زکریا زبیدی، اسیر فلسطینی متهم به حمله علیه صهیونیست‌ها نیز در میان آنها قرار دارد با حفر تونل از زندان گریختند.
یک مقام مسئول اسرائیلی فرار این شش نفر را نتیجه "نقص فاحش اطلاعاتی و امنیتی" دانست.

نظر شما