شناسهٔ خبر: 49238868 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

با نوشیدن قهوه از سکته مغزی در امان باشید!

نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

بر اساس تحقیقات ارائه شده در کنگره ESC ۲۰۲۱، حداکثر سه فنجان قهوه در روز با خطر سکته مغزی و بیماریهای قلبی کشنده مرتبط است.

با نوشیدن قهوه از سکته مغزی در امان باشید

دکتر جودیت سیمون از مرکز قلب و عروق دانشگاه سملوایز، بوداپست، مجارستان می‌گوید: طبق یافته‌های ما این بزرگترین مطالعه برای ارزیابی سیستماتیک اثرات قلبی عروقی مصرف منظم قهوه در جمعیت بدون بیماری قلبی تشخیص داده شده است.

با نوشیدن قهوه از سکته مغزی در امان باشید!

او ادامه داد: نتایج ما نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه بی‌خطر است، زیرا حتی مصرف زیاد روزانه با پیامدهای نامطلوب قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از همه علت‌ها پس از پیگیری ۱۰ تا ۱۵ سال ارتباطی ندارد. علاوه بر این ۰.۵ تا ۳ فنجان قهوه در روز به طور مستقل با خطرات کمتر سکته مغزی ، مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ به هر دلیلی مرتبط بود.

با وجود اینکه قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است، اطلاعات کمی در مورد تاثیر طولانی مدت مصرف منظم بر سلامت قلب و عروق وجود دارد.

این مطالعه ارتباط بین مصرف معمول قهوه و حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ را مورد بررسی قرار داد. این مطالعه شامل ۴۶۸ هزار و ۶۲۹ شرکت کننده در بانک زیستی انگلیس بود که هیچ نشانه‌ای از بیماری قلبی در زمان استخدام نداشتند. میانگین سنی ۵۶ سال و ۵۵ درصد زن بودند.

شرکت کنندگان با توجه به میزان مصرف معمول قهوه خود به سه گروه تقسیم شدند: هیچ کدام (به طور منظم قهوه مصرف نمی‌کردند، ۲۲.۱ درصد)، سبک تا متوسط ​​ (۰.۵ تا ۳ فنجان در روز، ۵۸.۴ درصد) و زیاد (بیش از ۳ فنجان در روز، ۱۹.۵).

 

نظر شما