شناسهٔ خبر: 49091704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرایس: به نفع آمریکاست که مذاکرات هسته‌ای با ایران به نتیجه برسد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما صراحتاً اعلام کرده ایم که بازگشت ایران به برجام به نفع ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در جمع خبرنگاران به سوالاتی درباره توافق هسته ای ایران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر واشنگتن در مورد رویکرد دولت جدید در ایران درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: ما قبلاً بار‌ها به صراحت اعلام کردیم بازگشت متقابل به تعهدات برجامی به نفع منافع ملی ماست.

پرایس ادامه داد: بازگشت ایران به تعهدات برجامی موجب می‌شود بازرسی‌های آژانس انرژی هسته‌ای به طرز سختگیرانه تری از سر گرفته شود و اینکه توافقنامه هسته‌ای با ایران بهترین راه برای کنترل این کشور در جهت دسترسی به سلاح هسته‌ای خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم که دولت جدید در ایران هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، ولی آن‌ها باید در مورد دیپلماسی و بازگشت به میز مذاکرات در وین به طور جدی تصمیم گیری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: ما به وضوح اعلام کردیم که جایگاه ما و نیز خواسته ما در این مذاکرات چیست و همچنین متحدان اروپایی ما از این گفتگو‌ها چه می‌خواهند. حالا این ایران است که باید درباره بازگشت به میز مذاکرات تصمیم گیری کند.

پرایس در پاسخ به سوال دیگری در مورد سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدارش با جو بایدن و نیز ادعای بنت در مورد استراتژی جدیدش در مورد ایران گفت: من این وظیفه را به نخست وزیر اسرائیل می‌سپارم که هر گونه پیشنهاد استراتژیک جدید خود در مورد ایران را در این دیدار با رییس جمهور آمریکا مطرح کند.

وی افزود: من می‌توانم به طور قطع بگویم که ایران یکی از موضوعات اصلی این دیدار خواهد بود و درباره نقش این کشور در مسائل امنیتی منطقه بحث و گفتگو خواهد شد. در این دیدار البته قرار است درباره قدرت آمریکا و نفوذ واشنگتن در جهان هم صحبت‌هایی به میان آید.

پرایس همچنین اضافه کرد: در این دیدار قرار است در مورد نقش اسرائیل در منطقه و نیز مواجهه با فلسطینیان نیز بحث و گفتگو شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره بررسی امنیتی افرادی که از افغانستان به آمریکا اعزام می‌شوند گفت: آنچه می‌توانم در این مورد به شما بگویم این است که این افراد که شامل متخصصان اطلاعاتی، متخصصان امنیت داخلی و مجریان قانونی است قبل از ورودشان به آمریکا در چندین مرحله مورد بررسی‌های امنیتی دقیقی قرار می‌گیرند. من بیشتر از این در این باره نمی‌توانم توضیح دهم، ولی بدانید که این بررسی‌ها به صورت دقیق اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

نظر شما