شناسهٔ خبر: 48713397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار سران رژیم صهیونیستی با وندی شرمن

دو تن از مقامات رژیم صهیونیستی با قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرازلم پست، ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی و شیمریت میر، مشاور سیاست خارجی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با وندی شرمن دیدار کردند. 

طبق بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای از جمله مسائل مربوط به ایران صحبت شد. همچنین حمله هوایی به کشتی صهیونیست از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

شرمن در ادامه بر لزوم ادامه همکاری‌های بین آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد. همچنین وی بیان کرد آمریکا از توافق‌نامه «عادی‌سازی روابط» بین رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی حمایت می‌کند؛ و علاوه بر این، آمریکا حامی امنیت رژیم صهیونیستی نیز هست.

صبح روز سه‌شنبه، جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید این ادعا را مطرح کرده بود که ممکن است ایران در حادثه حمله پهپادی به کشتی صهیونیستی در دریای عمان دست داشته باشد. وی افزود که همچنان در حال بررسی این مسئله هستند.

او در ادامه صحبت‌های خود ادعای بازگشت به مذاکرات وین را مطرح کرد و گفت «ما آماده هستیم به وین بازگردیم و مذاکرات را ادامه دهیم و امیدواریم فرصتی پیش آید تا این کار را انجام دهیم.»

گفتنی است پیش‌تر، گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و آمریکا، شکایتی در خصوص حمله به کشتی صهیونیستی به سازمان ملل برده بود. وی همچنین این ادعا را که ایران در پس این حادثه است مطرح کرد. وی از سازمان ملل درخواست کرده تا تصمیمات لازم را در این خصوص بگیرد.

اردان در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود ایران را به نقض پی در پی منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی متهم کرد و خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران شد.

انتهای پیام/

نظر شما