شناسهٔ خبر: 48971232 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۰ قطعه سهره طلایی در طبیعت مهاباد رها شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۵۰ قطعه سهره طلایی به وسیله یکی از شهروندان طبیعت دوست مهابادی در طبیعت این منطقه رها شد.

صاحب‌خبر -

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: یکی از شهروندان ساکن مهاباد ۵۰ قطعه سهره طلایی را که با هزینه ۲۵ میلیون ریال از سودجویان خریداری کرده بود در طبیعت آزاد کرد.

سخنور افزود: دوستداران محیط زیست با این اقدام در کنار کمک به زیبایی طبیعت سعی می‌کنند تا نسل گونه‌های مهم و کمیاب در طبیعت منقرض نشود و عاشقان طبیعت به راحتی صدای این گونه‌ها را بشنوند و وجودشان را حس کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: این پرنده خوش‌آواز در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزار‌ها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی‌باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق همه‌ساله پذیرای پرندگان مختلف مهاجر است، همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

سخنور از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

سهره، پرنده‌ای خوش آواز بوده و به همین علت افراد سودجو با استفاده از تور‌های دامی این پرنده را زنده گیری کرده و به قیمتی مختلف در ازای هر قطعه به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام / س خ 

نظر شما