شناسهٔ خبر: 48869847 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کردستان:

مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها بی تفاوت نباشند

مرادنیا گفت: در موضوع ترافیک و ایمنی راه‌ها نکات ظریف و ریزی وجود دارد و مسئله جان انسان‌ها مطرح است، بنابراین مسئولان نباید بی تفاوت باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح رانندگی راه‌های استان اظهار داشت: اعضای این جمع در برابر حفظ ایمنی و سلامت جامعه مسئولیت سنگینی دارند و باید در جهت ارتقای امنیت راه‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

او با بیان اینکه اگر گاهی یک دور برگردان اساسی و استاندارد ایجاد نشود و موجب از دست رفت جان هموطنی شود، افزود: ظرف ۲۰ روز آینده باید جلسه بعدی کمیسیون برگزار شود تا موارد مطرح شده در جلسه امروز مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تردد در مسیر مریوان - باشماق سنگین است، اضافه کرد: اعتبارات لازم برای چهاربانده کردن و تعریض این مسیر را پیگیری می‌کنیم.

مرادنیا به اهمیت مرز باشماق در توسعه اقتصادی کردستان اشاره کرد و یادآور شد: جاده مریوان - باشماق ۱۷ کیلومتر است که باید ایمنی در این مسیر مهم اقتصادی تامین شود.

او با اشاره به اینکه آنتن دهی در بسیاری از جاده‌های استان ضعیف و در برخی مناطق قطع است، گفت: انتظار می‌رود در مسیر‌های جدیدی که ساخته شده از جمله جاده جدید سنندج - مریوان آنتن دهی و پوشش تسریع شود، چراکه هر اتفاق ناگواری در این جاده بیفتد مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگو باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: از چهار ماه پیش و بعد از بازدید‌های مکرر از این محور، هیچ کاری برای افزایش پوشش آنتن گوشی همراه انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این نشست گفت: در ۳۵ کیلومتر از مسیر تیژ تیژ - گاران هیچ امکان ارتباطی وجود ندارد و اگر اتفاقی رخ دهد رانندگان نمی‌توانند با مراکز امدادی تماس بگیرند، بنابراین این مسیر در اولویت قرار دارد.

شهرام ملکی با بیان اینکه بودجه حمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج ۱۲۰ میلیارد ریال بود که به ۳۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: اگر طرح‌هایی که مصوب شده از سوی شهرداری اجرایی نشد، این نهاد در تصادفات مقصر اعلام شود.

رییس پلیس راه کردستان هم در این نشست گفت: در چهار ماه گذشته از ابتدای امسال تصادفات فوتی ۱۷ درصد، تصادفات جرحی ۱۸ درصد و تعداد متوفی ۳۳ درصد افزایش یافته که نگران کننده است.

سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات عامل انسانی است، اضافه کرد: جاده مریوان - باشماق بحرانی ترین مسیر از نظر تصادفات جاده‌ای است.

او افزود: مسیر زرینه تا ایراخواه از نظر زیرساخت و علایم شرایط بسیار بدی دارد و تصادفات در این مسیر منجر به مرگ چندین نفر می‌شود که باید اصلاح شود، ضمن اینکه خط‌کشی راه‌های ما مناسب نیست و موجب عدم توجه راننده به جلو می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان هم در این نشست گفت: امسال ۹ درصد افزایش تصادف داشتیم که باید با کاهش این میزان، شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادفات باشیم.

سرهنگ مرادی افزود: ۱۷۱ نفر عابر پیاده در استان تصادف کردند و ۹۰ درصد تصادفات فوتی ما نیز از عابرین پیاده است، اما شهرداران در این زمینه و افزایش امنیت عابرین پیاده کاری نکردند.

او تاکید کرد: ما در فرهنگ سازی مشکل داریم، بنابراین نیاز است دقایقی از زمان تلویزیون‌های شهری را برای پیام ترافیکی در اختیار ما قرار دهند.

هوشمندسازی تقاطع شریف آباد (حافظ) و پاسداران.

جانمایی مشاغل مزاحم شهری از جمله در خیابان غفور، تاکید بر مسئولیت کمربندی آبیدر بر شهرداری و ساماندهی وانت‌های دستفروشی در کل استان در زمان تعیین شده از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ک

نظر شما