شناسهٔ خبر: 48742590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح کنگره آمریکا برای انتشار اسناد بیشتر از حملات یازده سپتامبر

طرح جدید قانونگذاران دموکرات خواهان خارج شدن اسناد حملات تروریستی یازده سپتامبر از حالت محرمانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه طرحی خواستار ارائه اسناد بیشتری درباره حملات تروریستی یازده سپتامبر شدند.

بر این اساس، باب منندز، سناتور ارشد دموکرات و ریچارد بلومنتال، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده اند که براساس آن از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) می‌خواهد اسناد بیشتری را درباره عاملان حملات یازده سپتامبر منتشر کنند.

این طرح که مورد حمایت خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی قرار گرفته است از ویلیام برنز، رئیس سیا و مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده می‌خواهد اسناد بیشتری از حملات یازده سپتامبر را از حالت محرمانه خارج کند.

منندز در این رابطه گفت: ما باید این اجازه را به مردم و خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی یازده سپتامبر بدهیم که به اطلاعات بیشتری درباره این حادثه دسترسی داشته باشند. آن‌ها باید بتوانند با قدرت بیشتری برای حرکت در مسیر حقیقت، عدالت و پاسخگویی گام بردارند.

با این وجود، لابی‌های سعودی تلاش می‌کنند از انتشار بیشتر اسناد حملات یازده سپتامبر جلوگیری کنند. این حملات توسط ۱۹ نفر انجام شد که ۱۵ تن از آن‌ها شهروندان عربستان بودند.

بیشتر بخوانید:

برخی مقامات سعودی در ارتباط با حادثه ۱۱ سپتامبر بازجویی می‌شوند

اسنادی که پیشتر منتشر شده بود نشان می‌داد برخی از عاملان این حملات با سفارت عربستان در واشنگتن ارتباط داشته اند. تاکنون روسای جمهور آمریکا مخالفت خود را با انتشار علنی اسناد این حملات ابراز کرده اند. 

حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ با حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک رخ داد و در این حمله بیش از سه هزار شهروند آمریکایی کشته شدند که در پی آن آمریکا بهانه لازم را برای اشغال عراق و افغانستان بدست آورد.

انتهای پیام/

نظر شما