شناسهٔ خبر: 48616993 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن خبرنگاران

معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت ارشاد برای ساخت پروژه ۱۰ هزار واحدی مسکن خبرنگاران و هنرمندان خبر داد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - محمود محمود زاده در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز تفاهم نامه‌ای برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی تنظیم شده و بر این اساس ۷۵ هزار متقاضی اولیه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه معرفی شده اند.
 
وی بیان کرد: پالایش اولیه و شاخص‌های سه گانه برای تشخیص واجدین شرایط پیش بینی شده است.
 
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: براساس شاخص‌ها ۹ هزار نفر تاکنون از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند و درتلاشیم تا پیش از ۱۷ مرداد ماه این افراد از جمله خبرنگاران و هنرمندان و برای ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه اقدام کنند.
 
محمودزاده گفت: درحال حاضر این ۹ هزار نفر به سامانه معرفی شده اند و به زودی اطلاعات خود را بارگذاری می‌کنند و وزارت راه و شهرسازی از وزارت فرهنگ و ارشاد در خواست کرده که حدود هزار نفر دیگر معرفی شوند تا این ظرفیت ۱۰ هزار نفری تکمیل شود.
 
به گفته وی این تفاهم نامه سه ساله بوده، ولی در مقطع اول کل این ۱۰ هزار واحد را ساماندهی و پوشش داده‌ایم و ساخت و ساز‌ها آغاز شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این تفاهم سه گروه اساسی و اصلی شامل هنرمندان، خبرنگاران و سایر اقشار هدف که شامل کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند لحاظ شده‌اند.
 
محمود زاده تاکید کرد: براساس این تفاهم نامه اگر اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی و موضوعی که در قالب ماده ۶ است، ارائه کنند، این اراضی امکان تبدیل شدن به پروژه‌های مسکونی را برای اقشاری که معرفی شده، دارند.
 
وی افزود: در این پروژه سعی شده است از منابع داخلی صندوق هنر و سایر منابع در اختیار وزارت راه و شهرسازی استفاده شود و با تلاش مضاعف تسهیلات بانکی و زمین را برای خانه دار شدن اقشار هدف فراهم کنیم.
 
 
 
انتهای پیام/

نظر شما