شناسهٔ خبر: 48616241 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیگیری قطعی برق ۲۲۳/

هشدار وزارت نیرو به ادارات پر مصرف/ تعطیلی زودهنگام ادارات، مصرف برق را کاهش نداد!

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق، شرایط مصرف دستگاه‌های اجرایی را تشریح کرد و به سازمان‌های پرمصرف هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه در هفته گذشته برای بیش از ۲۰۰ دستگاه دولتی و اجرایی پرمصرف اخطار صادر و سپس به اجبار برق آن‌ها قطع شد، گفت: این سازمان‌ها موظف و مکلف هستند چارچوب‌های تعیین شده برای این دوره را رعایت کنند. ما هم پایش خواهیم کرد و امیدواریم که در روز‌های آتی خبر‌های خوبی از میزان رعایت این دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

او در ادامه افزود: از سازمان‌ها می‌خواهیم تا در زمینه صرفه‌جویی، اقدام‌های لازم را اعمال کنند تا میزان تامین برق که در حال حاضر برای این حجم از نیاز مصرف به سختی صورت می‌گیرد، جبران شود. قطعا اقدام هر شهروند، کسب و کار و یا دستگاه اجرایی در این خصوص تاثیرگذار است.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: در هفته گذشته برق بیش از ۲۰۰ دستگاه اجرایی و دولتی را که به اخطار‌های قبلی شرکت‌های توزیع نیروی برق کم توجهی کرده بودند، قطع کردیم.

رجبی مشهدی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت باید ۵۰ درصد مصرف آب مصرف‌کنندگان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: ما به صورت روزانه تمامی دستگاه و ادارات دولتی را رصد می‌کنیم، ولی در حال حاضر بانک و تمامی ادارات هستند که مصرف بالایی دارند، ۵۰ درصد برق مشترکان طبق مصوبه دولت باید کاهش پیدا کند، با توجه به زودتر تعطیل شدن ادارات مصرف برق توفیق چندانی نداشته به طوری که تنها ۴۰ درصد رعایت کرده‌اند.

او گفت: اواخر این هفته هوا در کشور بسیار گرم می‌شود و قطعا استمرار مدیریت مصرف باید در نظر گرفته شود تا از این دوره عبور کرد.

رجبی مشهدی در پایان بیان کرد: در صورتی که برق از مرز ۳۰۰ کیلووات طبق مصوبه تعریف شده عبور کند، میزان اضافه مصرف به تعرفه آن‌ها اضافه می‌شود، اما اگر مشترکان بیشتر از ۶۰۰ کیلووات مصرف کنند، میزان برق مازاد، به تعرفه خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما