شناسهٔ خبر: 48379313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبرسانی با تانکر به هفت روستای بروجرد

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: هفت روستای این شهرستان امسال به دلیل کاهش منابع ابی زیر زمینی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، حبیب الله حدادی،مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد اظهار کرد:روستا‌های تپه مولا، کمره علیا و ملک اباد بخش مرکزی بروجرد از جمله این روستا‌ها است.

وی افزود: مشکل کمبود آب این روستا‌ها روزانه توسط تانکر‌های ۱۲هزار لیتری در ۲ مرحله در شبانه روز انجام می‌شود.
مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد بیان کرد: از مجموع ۲۰۵ روستای این شهرستان ۱۴۵ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب است.

حدادی افزود: از ابن تعداد روستا در۲ بخش مرکزی و اشترینان ۶۰ روستا تحت پوشش شرکت نبوده و آب شرب مورد نیاز آن‌ها از طریق شبکه‌های محلی تامین می‌شود.
وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته کار‌ها و اقدامات گسترده‌ای در جهت توسعه زیرساخت‌های شبکه آب روستایی انجام شده که کافی نبوده و باید بیش از گذشته در این راستا گام برداشته شود.
مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد اضافه کرد: شبکه اصلی فاضلاب شهری شهرستان ۷۲۰ کلیومتر است و تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۸۰ درصد لوله‎ کشی و لوله ‎گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳ هزار انشعاب فاضلاب در بروجرد واگذار شده است، ادامه داد: مجموع مشترکان آب خانگی شهرستان بروجرد را ۱۵۵ هزار مشترک شهری و روستایی است و تاکنون از این تعداد ۳۴ هزار مشترک به شبکه فاضلاب متصل شده اند.

وی افزود: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و افزایش برداشت از آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی موجب افت فشار اب در این روستا‌ها شده است.

انتهای پیام/ب

نظر شما