شناسهٔ خبر: 48251843 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکل واحدی از قولنامه‌های چاپی در اختیار اتحادیه املاک و خودرو قرار می‌گیرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از تهیه فرمت واحدی از قراداد‌های چاپی و استاندارد جهت استفاده در بنگاه‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشستی با رؤسای اتحادیه مشاورین املاک، نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران شیوه‌های رفع اختلافات تفسیری ناشی از تفاوت تنظیم قولنامه در متون چاپی و دست نویس در معاملات و خودرو تبیین و مورد بررسی قرار داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: تعارض متون چاپی با متون خطّی و دست نویس (اسناد عادی تنظیمی در دفاتر املاک و خودرو) و بروز تفاسیر مختلف ناشی از آن، منشاء تشکیل اختلافات و دعاوی گوناگون می‌شود که در اجرای برنامه حل تعارض متون چاپی قولنامه‌ها با متون دست نویس، جلسه‌ای در این معاونت با حضور اعضای مربوطه تشکیل شد.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی طی جلسه‌ای مشترک با رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک، نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، موضوع رفع اختلاف در متون دستی و چاپی قولنامه‌ها مورد نقد و بررسی طرفین قرار گرفت.

دیزجی تصریح کرد: طی توافق فی مابین مقرر شد، فرمت واحدی از قراداد‌های چاپی و استاندارد جهت استفاده در بنگاه‌ها در اختیار اتحادیه‌های مذکور قرار گیرد و نظر به اهمیت موضوع و تاثیر قرارداد‌های نمونه در فرآیند ورودی پرونده، موضوع در شورای برنامه ریزی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طرح و با نظرخواهی از حقوقدانان و صاحب نظران، شکل واحدی از قولنامه‌های چاپی و استاندارد تهیه و تنظیم و در اختیار اتحادیه املاک و خودرو قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

الزام رفتن به دفاتر اسناد رسمی پس از دریافت برگ سبز خودرو هنوز ابهام دارد

شکایت از تبلیغ کنندگان عدم لزوم تنظیم سند خودرو


انتهای پیام/

نظر شما