شناسهٔ خبر: 48129992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکایی‌ها مدارک شورش کنگره را از شبکه‌های اجتماعی حذف می‌کنند

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد ده‌ها متهم حمله به کنگره در ششم ژانویه، تلاش کرده اند تصاویر، فیلم‌ها و متن‌ها را پاک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، آسوشیتد پرس گزارش داده که، با استناد به بررسی سوابق دادگاه، حدود ۴۹ نفر از کسانی که به مشارکت در آشوب ۶ ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده آمریکا متهم شده اند، سعی در پاک کردن تصاویر، فیلم‌ها و متن‌ها از تلفن و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود دارند. مقامات به آسوشیتد پرس گفتند که ممکن است مردم فهمیده باشند که بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌هایی که افراد شرکت کننده در شورش، در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده اند می‌تواند به عنوان مدرکی علیه آن‌ها استفاده شوند.

آسوشیتد پرس چندین مورد را ذکر کرد که در آن پست‌های متهم شده آشوبگران در شبکه‌های اجتماعی ظاهراً با آنچه آن‌ها به مقامات در مورد دخالت در حمله گفته بودند، تناقض دارد.

در حالی که اعضای کنگره در تاریخ ۶ ژانویه برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری آماده شدند صد‌ها طرفدار ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره حمله کردند. مریک گارلند، دادستان کل آمریکا ماه گذشته گفت، بیش از ۵۰۰ نفر در ارتباط با این شورش دستگیر شده‌اند.

آمریکایی‌ها مدارک شورش کنگره را از بین می‌برند

درخواست سناتور مارک وارنر از رسانه‌های اجتماعی

در روز‌های پس از حمله، سناتور مارک وارنر از شرکت‌های مخابراتی تلفن همراه و سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی خواست محتوا و فراداده‌های مرتبط به این حمله را حفظ کنند. واشنگتن پست روز شنبه گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا، دستگیری افرادی را که به خبرنگاران حمله کرده و این تجهیزات را خراب بودند، آغاز کرده است.

چند ماه قبل هم خبر آمد که «فیلیپ گریلو» یکی از رهبران حزب جمهوری‌خواه در منطقه کوئینز شهر نیویورک، پس از آنکه عکس‌ها و تصاویر ویدئویی، او را حین وارد شدن به ساختمان کنگره در زمان شورش ششم ژانویه نشان دادند، دستگیر شد. دادستان‌های فدرال گفتند فیلیپ گریلو روز دوشنبه پس از آن دستگیر شد که تایید شد او ششم ژانویه در شورش کنگره حضور داشته است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما