شناسهٔ خبر: 66782126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روسیه: به نظر می‌رسد آمریکا به خاطر اسرائیل دیوان لاهه را تحریم خواهد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی کرملین گفت: به نظر می‌رسد آمریکا به دنبال تحریم دیوان بین‌المللی کیفری است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: کرملین امروز سه شنبه گفت: ما اکنون بسیار کنجکاو هستیم؛ به نظر می رسد که ایالات متحده آماده استفاده از تحریم ها علیه دادگاه کیفری بین المللی است که دادستان آن درخواست حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و فرمانده ارتش کرده است.

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، در بیانیه‌ای خواستار بازداشت سران اسرائیل و حماس به جرم ارتکاب جنایات جنگی شد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این اقدام قانونی را ظالمانه خواند، در حالی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه گفت که این اقدام می تواند مذاکرات در مورد معامله گروگان گیری و آتش بس را به خطر بیندازد.

در همین حال برخی از قانونگذاران آمریکایی خواستار اعمال تحریم علیه این دادگاه شدند. در سال 2020، ایالات متحده یک دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را تحریم کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «به طور کلی، وضعیت از نظر نگرش و تمایل آمریکا به استفاده از روش‌های تحریمی حتی علیه دیوان کیفری بین‌المللی بسیار عجیب است».

در مارس سال گذشته، دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده بود. پسکوف گفت: ما طرف قانون مربوطه نیستیم، بنابراین صلاحیت دادگاه را به رسمیت نمی شناسیم.

گفتنی است روسیه یکی از طرفین اساسنامه رم نیست که دادگاه بین المللی کیفری را تأسیس کرد، بنابراین مسکو صلاحیت دادگاه را به رسمیت نمی شناسد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما