شناسهٔ خبر: 48088161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای بیش از ۳ هزار طرح راهبری شغلی در کشور

مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار طرح راهبری شغلی در کشور فعال است، گفت: این مدل مالکیت‌های منفرد و مدیریت زنجیره تعریف شده که با تامین مواد اولیه و نظارت‌های مستمر باعث می‌شود، راندمان کار افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، احمد خانی‌نوذری  بعدازظهر امروز در مراسم تحویل دو فروند پهباد سم‌پاشی کشاورزی به مددجویان کمیته امداد مازندران، با بیان اینکه راهبری شغلی بر مبنای دو ضرورت شکل گرفت، اظهار کرد: این نهاد با اقشار خاصی در ارتباط است که میانگین درآمد آنها نمی‌توانست خانواده را به درآمد مکفی برساند و   درآمد آنان محل ابهام بود و خیلی از مشاغل به دلیل اقساط و نوسانات مجبور می‌شد کسب و کار را تعطیل کنند،طرح اشتغال پایدار را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: یکی از دلایل عدم پایداری و درآمد کافی نگاه‌ها کوچک بود و عملا نمی‌توانست بهای رقابتی وارد بازار شود و مشکلات جدی برای افراد که اقدام به دریافت تسهیلات می‌کردند به همراه داشت.

مدیرکل راهبر شغلی کمیته امداد امام خمینی کشور اضافهه کرد: با توجه به اینکه مددجویان ما به‌دلیل مسائل اقتصادی نمی‌توانستند در چرخه تولید فعال باشند براساس الگوهای توسعه زنجیره‌ای؛ مدلی را مالکیت‌های منفرد و مدیریت زنجیره تعریف کردیم که با تامین مواد اولیه و نظارت‌های مستمر باعث می‌شد راندمان کار افزایش یابد.

این مسؤول تصریح کرد:  توسعه طرح‌های نوین به واسطه پیچیدگی تحولات در مشاغل نوین مثل همین پهبادها که مستلزم تکنولوژی بالا و فرآیندهای تامین قطعات و بحث مسائل فنی و آموزش بوده نیازمند ورود افردای بوده که کنار مددجویان قرار گیرند و آموزش‌های لازم را در اختیارشان قرار دهند و بتوانند در این شرایط اقتصادی با موفقیت عبور کند.

نوذری با اعلام اینکه در مجموع مدل راهبری شغلی، مدل جوانی است، اظهار کرد: در دومین سال تاسیس هستیم تقریبا سال نخست با تهیه فرآیندها، دستورالعمل‌ها و با طرح پایلوت آغاز شد و سال گذشته توسعه طرح‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار طرح راهبری شغلی در کشور فعال است، افزود: شرایط پایداری بعد از سه تا پنج سال در قیاس با طرح‌های منفرد باید بسنجیم که امیدواریم به تناسب طرح‌ها بهتر از طرح‌های منفرد باشد البته هنوز اظهارنظر در این زمینه زود است.

مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه به دنبال نظارت هوشمند هستیم، خاطرنشان کرد: در حال واگذاری به شخص راهبر هستیم که این فرآیند را تا خلق و بازاریابی برای محصول به نوعی فرآیند راهبر نظارت می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما