شناسهٔ خبر: 48042305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کاهش محسوس دما در شمال کشور

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد از فردا تا پایان هفته در بخش‌های شمالی کشور شاهد کاهش محسوس دمای هوا همراه با بارندگی باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
با عبور موج بارشی از نواحی شمالی کشور همچنان در این مناطق احتمال بارندگی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت که همین شرایط در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال غرب کشور و استان گیلان، ارتفاعات البرز و استان مازندران و برای پایان هفته در شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

جمعه و شنبه نیز در استان‌های شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان همین شرایط ناپایدار را به شکل رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

در مناطقی از جنوب شرق امروز و فردا در جنوب استان سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق هرمزگان هم شرایط با شدت کمتر برای بارندگی، رعد و برق و وزش باد مهیا خواهد بود.

به لحاظ دمایی نیز از فردا در بخش‌های شمالی کشور تا پایان هفته کاهش محسوس دما را خواهیم داشت، اما از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما در جنوب غرب کشور به ویژه استان خوزستان محسوس خواهد بود.

برای غرب و جنوب غرب کشور هشدار سطح نارنجی صادر شده است و دمای بالاتر از ۴۹ درجه را پیش بینی می‌شود.

وزش باد در شرق کشور و در برخی مناطق می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

در پایتخت نیز شاهد رشد ابر و وزش باد در ساعات عصر هستیم و پیش بینی می‌شود دمای هوا در گرم‌ترین زمان امروز به ۳۷ درجه برسد.
 
<div id="video-display-embed-code_399204" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820494/399204?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما