شناسهٔ خبر: 48010579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سه پلاک ثبتی در تهران رای باغ گرفتند

اعضای شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز خود به سه پلاک ثبتی در تهران رای باغ دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان سیصد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران بررسی باغ و غیر باغ بودن چند پلاک ثبتی در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

محمد سالاری درباره  اولین پرونده پلاک ثبتی گفت: این پلاک ثبتی مربوط به قطعه زمینی به مساحت 987 متر در خیابان باهنر واقع در منطقه یک است که در سند آن عبارت «قطعه زمین مسکونی» آمده است و کاربری قدیم آن هم مسکونی بوده است.

سالاری افزود: کمیسیون ماده هفت این ملک را با داشتن 79 اصله درخت باغ اعلام کرده و این درحالیست که حدنصاب درختان آن ۳۹ اصله است و لذا کمیسیون شهرسازی و معماری با توجه به حدنصاب درختان و عکس های هوایی آن را باغ می‎داند.

به گزارش ایلنا نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی به رای گذاشته شد و با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.

سالاری در تشریح پلاک ثبتی دیگر گفت:‌پلاک ثبتی دوم قطعه زمینی به مساحت ۵۹۶ متر در خیابان شهید باهنر واقع در منطقه یک است که عبارت «یک قطعه زمین با بنای احداثی» در سند آن آمده و سند مادر آن هم «یک قطعه زمین» بوده و کاربری قدیم آن مسکونی است.

به گفته سالاری کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ با ۲۶ اصله درخت آن را باغ خوانده و حدنصاب درختان آن ۲۸ اصله شمرده شده است. لذا کمیسیون شهرسازی و معماری آن را با توجه به عکس‎های هوایی باغ می‌داند.

به گزارش ایلنا در ادامه نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی به رای گذاشته شد و با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.

سالاری در ادامه در توضیح سومین پلاک ثبتی گفت: سومین پرونده پلاک ثبتی قطعه زمینی با مساحت ۱۹۳۰ متر واقع در جماران در منطقه یک بود که عبارت «یک قطعه زمین مشجر» در سند آن آمده بود و کاربری قدیم آن هم مسکونی بوده است. و کمیسیون ماده هفت در سال 99 آن را دارای شرایط باغ بودن دانسته است. اما دیوان عدالت اداری رای کمیسیون ماده ۷ را ابطال کرده است.

او گفت: حال کمیسیون شهرسازی و معماری آن را با توجه به متن سند و 77 اصله درخت، باغ می‌داند.

به گزارش ایلنا این پلاک ثبتی نیز با موافقت اعضای شورا باغ اعلام شد. 

محمد سالاری در جریان بررسی پرونده دیگری گفت:  چهارمین پرونده پلاک ثبتی، قطعه زمینی به مساحت ۹۲۶۷ متر در بلوار امیرکبیر واقع در منطقه ۲۲  است که در سال ۷۶ یک قطعه زمین مزروعی بوده و کمیسیون ماده هفت آن را در سال ۹۱ باغ دانسته ولی دیوان عدالت اداری این رای را ابطال کرده است.

او افزود: همچنین کمیسیون ماده ۱۲ هم آن را دایر مزروعی می‎داند و لذا کمیسیون شهرسازی آن را باغ نمی‌داند.

به گزارش ایلنا، باغ نبودن این پلاک ثبتی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما