شناسهٔ خبر: 47931883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیسی: همه بدانند قبول داشتنِ بنده شرط کار در دولت من نیست/ حفظ کرامت مردم شرط خدمت در دولت است

رییس جمهور منتخب با بیان اینکه همه بدانند قبول داشتنِ بنده شرط کار در دولت من نیست، حفظ کرامت مردم را شرط خدمت در دولت خود عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید ابراهیم رییسی در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: خداوند را شاکریم که روز ولادت مولا و در جوار حرم ایشان هستیم و شکرگزار درگاه خداوند هستیم که در این مکان مقدس، زائر و مجاور برای عرض تبریک و شکرگذاری گرد هم آمدند.

رییس جمهور منتخب ادامه داد: برای من به عنوان یک طلبه توفیق بزرگی است که عرض سلام و ادب و احترام به مردم مشهد و خراسان رضوی و مردم ایران اسلامی داشته باشم.

وی بیان کرد: موضوع بسیار با اهمیت در باب شناخت وجود امام رضا(ع) یک شناخت شناسنامه‌ای و دوم شناخت نسبت به ولایت امام رضا(ع) است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه همه بدانند قبول داشتنِ بنده شرط کار در دولت من نیست، حفظ کرامت مردم  را شرط خدمت در دولت خود عنوان کرد.

رئیس جمهور منتخب افزود: شکل‌گیری دولتی کارآمد خواست مردم است و من اجازه نمی‌دهم حقوق ملت ضایع شود. در سیاست داخلی و خارجی، محور ما حفظ کرامت مردم ایران خواهد بود.

وی اضافه کرد: کرامت نیاز به کار و تلاش دارد و مقام کرامت اکتسابی از آن همه انسان‌ها نیست، بلکه و از آن کسانی است که خود و جان خود را مرتبط با خداوند کردند.

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه ما به دنبال کسب این مقام کرامت هستیم، چراکه در پرتوی این مقام است که انسان جایگاه پیدا می‌کند، گفت: کسی که بخشش داشته باشد به او کریم می‌گویند؛ اما مقام کرامت را برخی به بخشش معنا کردند و برخی بخشش قبل از سوال؛ اما باید گفت که بخشش جلوه‌ای از کرامت است.

وی یادآور شد: شهدای ما قبل از اینکه مقام شهید داشته باشند مقام کریم داشتند و ابتدا به کرامت رسیدند و بعد به شهادت. اول آماده شدند جان خود را تقدیم کنند. این انسان، انسان با کرامتی است. پیامبر و امامان آمدند انسانی همچون ابوذر بسازند که جز خداوند نبیند و نیاندیشد.

رئیس جمهور منتخب بیان کرد: خدمت چند معنا دارد. معنای اول خدمت مادی‌نگری است و افراد قائل به این خدمت نگاه منفعت‌گرا از خدمت دارند، بسیاری با این نگاه در حال خدمت هستند.

وی افزود: بسیاری از کشورها به آفریقا رفته‌اند و می‌گویند ما در حال خدمت هستیم؛ اما امروز به زبان جاری می‌کنند که محور ما در هر کجا که حضور یابیم منفعت‌گرایی است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خدمت دوم خدمت از نوع انسان‌دوستی است که با نگاه انسان مدارانه انجام می‌شود و می‌گوید دلم سوخت و به او کمک کردم، ابراز کرد: اما ما سخن از یک خدمت سوم داریم و آن خدمتی است برای خداوند و لحظه‌ای آرام نمی‌گیریم برای توجه به دیگران که آن هم برای خداوند است.

رئیس جمهور منتخب یادآوری کرد: امام علی(ع) از مکانی عبور می‌کنند و پیرمردی را افتاده می‌بینند؛ اطرافیان خطاب به امام می‌گویند آقا رهایش کنید که امام پاسخ می‌دهد آن زمان که توان کار داشته از خدماتش همه بهره‌مند می‌شدند و امروز که پیر شده رهایش کنیم؟!

در نظام اسلامی، دولت خدمتگزار مردم است نه منت‌گذار مردم 

وی با تاکید بر اینکه باید به حقوق مردم توجه شود، ابراز کرد: در نظام اسلامی، دولت خدمتگزار مردم است نه منت‌گزار مردم. در دولت اسلامی تمام کارگزاران باید خود را خدمت‌گزار مردم بدانند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز مدیران باید به مردم محبت داشته باشند و این عشق و محبت مرتبه لازمه محبت‌الله است.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه راه خداوند از میان خلق می‌گذرد و چنانچه کسی بخواهد جلب رضایت خداوند کند باید نظر ملت را جذب کند، تصریح کرد: همه کسانی که در جای جای دولت ما مشغول به کار هستند از وزارت گرفته تا همه کارکنان و کارشناسان باید بدانند، قبول داشتن من شرط کار در دولت نیست؛ اما قبول داشتن و جلب نظر مردم شرط کاردر این دولت است.

وی اظهار کرد: امروز همه و هر فردی که در جای جای کشور خدمت می‌کند بداند؛ باید کرامت مردم را حفظ کرد و هیچ کس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کند.

اجازه نمی‌دهم کوچکترین حقی از مردم ضایع شود 

آیت الله رئیسی ضمن اشاره به اینکه ما در بحث اقتصادی باید محور کار را عدالت بدانیم، خاطرنشان کرد: مردم رأی به همین تحول دادند که این تحول باید به نفع مردم و به نفع سفره و کسب و کار مردم باشد و این خواست مردم است. خواست مردم این است که ما به عنوان دولت اجازه ندهیم کوچکترین حقی از مردم ضایع شود و من اجازه نمی‌دهم کوچکترین حقی از مردم ضایع شود.

رئیس جمهور منتخب بر ترسیم محورهای اقتصادی و ظرفیت‌های کشور بر اساس عدالت تاکید و اظهار کرد: امکانات باید بر مبنای عدالت باشد. در مسائل داخلی توجه به عدالت و در امور اجتماعی توجه به عدالت اجتماعی و در حوزه آموزشی تاکید برعدالت آموزشی و سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت ملت باید مورد توجه قرار گیرد.

عزت ملت ایران در هیچ نشستی نباید مخدوش شود

وی تاکید کرد: در هیچ نشستی نباید کرامت و عزت ملت ایران مخدوش شود و ما در سیاست داخلی و خارجی محورمان حفظ کرامت ملت ایران خواهد بود.

آیت الله رئیسی روابط ناسالم، فساد و ظلم و هرگونه روابط غیرعادلانه را بر خلاف کرامت انسان برشمرد و ابراز کرد: زمانی که می‌گوییم دهه کرامت؛ باید تلاش کنیم که فرهنگ رضوی، فرهنگی گفتمانی کشور باشد.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه در روز ولایت امام رضا(ع) باید آموخته این امام بزرگوار را در نظر گیریم، بیان کرد: امامان گفته‌اند که چنانچه مردم شیرینی عدالت را بچشند چیزی جز عدالت نمی‌خواهند و مردم باید پای این فعل باشند.

وی خطاب به مردم و ضمن اشاره به اینکه چنانچه شما در صحنه باشید، حتما با مدد الهی در این کشور عدالت جاری خواهد شد، گفت: یکی از برنامه‌هایی که از روز اول دولت مورد توجه قرار می‌دهیم مسئله واکسیناسیون عمومی است که از روز اول دولت کار را با جدیت دنبال می‌کنیم تا از جسم و جان مردم صیانت شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز موضوع کرونا مردم را نگران کرده است، بنابراین با جدیت کار را دنبال می‌کنیم تا دغدغه همه مردم پایان یابد و هم بحث اقتصادی رو‌به‌راه شود.

کرامت انسانی را در تمام لایه‌های اداری کشوری قرار می‌دهم

رئیس جمهور منتخب گفت: به نام امام رضا(ع) بر خود فرض می‌دانم آموخته‌های مولا را و به ویژه کرامت انسانی را به عنوان یک محور نه تنها برای خود که در تمام لایه‌های اداری کشور قرار دهم.
وی یادآور شد: در ادوار گذشته چنانچه کسی در کشور مسئول می‌شد اگر افرادی به او رأی نداده بودند برای آنان در ادارات و سازمان‌ها مشکل ایجاد می‌کردند، ولی محور ما در انتخاب همکاران، شایستگی است و توجه به شایستگی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از مردم ایران و خراسان رضوی، اظهار کرد: از افرادی که در ساعات اولیه رأی گیری دچار مشکل شدند عذرخواهی می‌کنم، همچنین از عزیزانی که در خارج از کشور مورد آزار افرادی از خدا بی‌خبر قرار گرفتند عذرخواهی می‌کنم و از دولت‌هایی که مدعی حقوق انسان هستند باید پرسید چگونه است که مسئله رأی دادن که جزو حقوق اولیه هر انسانی است را مورد توجه قرار ندادید؛ باید این مسئله جبران شود.

وی در پایان گفت: من خود را خدمتگزار همه مردم می‌دانم، این حضور با شکوه شما را که برخی افراد می‌خواهند در تحلیل‌های خود کم حساب کنند، حضور با معنا و باشکوهی می‌دانم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

نظر شما