شناسهٔ خبر: 47890633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انریکه مورا: مذاکرات پیشرفت داشته است، اما به توافق نرسیدیم

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین از پیشرفت‌های حاصل شده سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در سخنانی از پیشرفت در گفتگو‌های ایران و قدرت‌های جهانی صحبت کرد.

بر پایه این گزارش، انریکه مورا خطاب به خبرنگاران گفت ایران و شش قدرت جهانی مذاکرات هسته‌ای را به منظور مشاوره با پایتخت هایشان به تعویق انداختند؛ هرچند او اعلام نکرد چه زمانی گفتگو‌های هسته‌ای از سر گرفته می‌شود.

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در گفتگو‌های وین همچنین تصریح کرد مذاکرات پیشرفت داشته است و شرکت کنندگان ایده‌ای شفاف در خصوص اینکه زمانی که باز می‌گردند، چگونه به یک توافق نزدیک شوند، دارند.

انریکه مورا در ادامه اعلام کرد انتظار دارد سازمان انرژی اتمی و تهران به توافقی در خصوص تمدید توافق نظارتی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران که در تاریخ ۲۴ ژوئن به پایان می‌رسد، داشته باشند.

او گفت: اکنون برداشت روشن تری از ماهیت مشکلات سیاسی داریم که مانع از توافق می‌شود. در این دور از مذاکرات، پیشرفت به دست آوردیم، اما هنوز به توافق دست پیدا نکرده ایم. همچنان فاصله زیادی وجود دارد که طرف‌ها درباره مسایل اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران، باید آن را طی کنند.

هم اکنون در وین درباره این موضوع مذاکره می‌شود که چه تحریم‌هایی از ایران لغو خواهد شد.

همچنین «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز گفت هیچ کس نمی‌داند مذاکرات چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما