شناسهٔ خبر: 47749195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات :

تخلفات بارز و عمده انتخاباتی در استان اصفهان گزارش نشده است

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون تخلف بارز و عمده انتخاباتی در این استان گزارش نشده و روند برگزاری این رخداد سرنوشت‌ساز تا به حال به‌خوبی پیش رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حیدر قاسمی رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای کاهش هرگونه تخلف، ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با محوریت دادگستری از یک سو و بازرسی انتخابات از طرفی دیگر به صورت مستقل فعالیت می‌کنند که تا به امروز فرایندی مطلوب گزارش شده است.

او ادامه داد: انتخابات پیش رو به دلیل شیوع ویروس کرونا با دوره‌های گذشته متفاوت شده ، اما باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ شهری در استان قرمز نیست و روند بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ کاهش پیدا کرده است که می‌تواند به برگزاری انتخابات پرشورتر کمک کند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰۰ شعبه رای گیری در استان اصفهان اظهار داشت: تدابیر پیشگیرانه و مربوط به پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اتخاذ شده و ۳۰۰ شعبه رای گیری در مقایسه با دوره گذشته اضافه شده است تا شاهد شلوغی کمتری در شعب باشیم.

قاسمی توزیع اقلام بهداشتی و آموزش‌های مرتبط با همه گیری بیماری کووید-۱۹ در شعب رای گیری را به عنوان فعالیتی دیگر برای کاهش میزان آمار ابتلا به بیماری عنوان کرد و ادامه داد: رای‌دهندگان و شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که شرایط برگزاری از حیث موضوعات پزشکی و بیماری به طور کامل رعایت می‌شود.

او با اشاره به آغاز رای گیری در سراسر کشور از ۷ صبح، گفت: به خاطر گرمای هوا ساعت اخذ رای از ۸ صبح به ۷ صبح تغییر کرده تا هوا خنک‌تر باشد و بتوانیم ساعات رای گیری را به دلیل جلوگیری از ازدحام افزایش داده باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: آن طور که قانون تصریح کرده مدت زمان رای گیری برای شورا‌ها هشت ساعت و برای ریاست جمهوری ۱۰ ساعت است و مازاد آن با هماهنگی هیات‌ها و مقامات محلی و با موافقت وزیر کشور صورت خواهد پذیرفت.

قاسمی در خصوص قطعی برق در روز‌های گذشته گفت: با اقدام و اصلاحاتی که در کل کشور انجام شده میزان خاموشی‌ها کاهش یافت، اما با این حال تدابیر لازم برای تامین برق در ستاد‌های انتخابات، بخشداری و فرمانداری‌ها با تعبیه مولد اضطراری انجام گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اظهارداشت: در این انتخابات سامانه‌ای جدید تهیه شده است که مردم با استفاده از آن می‌توانند شعبه اخذ رای و شرایط مکانی و شلوغی و تراکم آن را بررسی کنند و بتوانند در خلوت‌ترین و نزدکیترین شعبه حضور یابند.

او خاطر نشان کرد: انتخابات شورا‌ها در ۲۴ مرکز استان در سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در استان اصفهان نیز شهر‌های اصفهان و شاهین شهر از این شیوه بهره می‌گیرند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: در شهر‌های بزرگ چهار دستگاه برای اخذ الکترونیکی رای و در شهر‌های کوچک سه دستگاه پیش‌بینی شده است. قاسمی با بیان اینکه حفظ ارکان حاکمیت بر اساس پشتوانه آرای مردمی است عنوان کرد: ستاد انتخابات استان از چهار ماه گذشته فرایند‌های انتخابات را آغاز و با محوریت فرمانداران و بخشداران در شهرستان‌ها محور‌های اصلی برگزاری و اجرای درست و مطلوب انتخابات را پایه گذاری کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ص

نظر شما