شناسهٔ خبر: 47710387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

مردم حضور حماسی خود را در انتخابات تکرار کنند/ نامزدها اخلاق‌مدار باشند

صفایی بوشهری گفت: امیدوارم مردم همانند دوره‌های قبل حضور حماسی در انتخابات داشته باشند که این امر وظیفه الهی، ملی و انسانی است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته خود عنوان کرد: «حکومت» و نظام اجرایی در اسلام ابزاری برای تحقق «امنیت»، «عدالت» و «پیشرفت» در سایه «ایمان»، «تقوا» و «اخلاق» اسلامی است.

او افزود: بی‌تردید نظام حکومتی یک ضرورت اجتماعی و «اسلامیت» آن اساس آن و مردم‌داری و مردم‌سالاری طریق تحقق آن است و التزام مردم به اسلامیت، مجاهدت و پایداری در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی ایران یک وظیفه است. این تعامل دو سویه مسئولان حکومتی و مردم، یک نظام واره قوی و یک منظومه مقتدر تولید می‌کند.

امام جمعه بوشهر همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به همگان به ویژه دختران، ادامه داد: آن بانوی یگانه جامع جمیع صفات الهی انسانی بود و هم در زمان حیات و هم در زمان وفات خویش منشاء برکات بسیاری برای جهان اسلام شد. به همه خانواده‌ها سفارش می‌کنم که با دختران خویش رفتاری پر از مهر و محبت داشته باشند و در عرصه تعلیم، تربیت و آموزش مهارت زندگی به آنان به صورت ویژه توجه کنند.

بیشتر بخوانید

صفایی بوشهری با اشاره به برگزاری انتخابات در آخر هفته آینده، بیان کرد: امیدوارم مردم عزیز همانند دوره‌های قبل یک حضور حماسی داشته باشند و بار دیگر برگ زرین دیگری در تاریخ ایران رقم بزنند که این یک وظیفه الهی، ملی و انسانی است و با یک انتخاب پر بصیرت، در عرصه مدیریت اجرایی و برنامه‌ریزی پیشرفت و توسعه کشور، فردی کارآمد و شایسته انتخاب کنند و همچنین در انتخابات شورای شهر و روستا به افرادی لایق، خدمتگزار، خوش سابقه، متدین و انقلابی رای دهند.

او با اشاره به ویژگی‌های فرد شایسته ریاست جمهوری از دیدگاه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: از نظر ایشان چنین فردی باید با ایمان، تقوا مدار، اخلاق گرا، مدیر، مدبر،کارآمد، عدالت‌خواه، فساد ستیز، مردمی و به دور از زندگی تجملی، دارای روح امید به آینده و فعال، جوان‌گرا و داشتن روحیه استفاده از جوانان، ولایت‌مدار و در راستای اهداف نظام و رهبری فعالیت کردن، اعتقاد به ظرفیت‌های درونی با حفظ تعاملات هوشمندانه و عزتمند خارجی و دارا بودن برنامه برای حل مشکلات مردم به ویژه مسائل معیشتی و اقتصادی، باشد.

امام جمعه بوشهر از همه نامزدهای انتخابات و ستاد‌های آنان خواست اخلاق‌مداری، ادب و آداب مناظره و تبلیغات انتخاباتی را مراعات کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما