شناسهٔ خبر: 47622672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آصفری: وعده‌ها و شعارهای دهن پُرکن نظر مردم را جلب نمی‌کند

علی قورچیان

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم عملکرد چهار ساله رئیس جمهور را در مقایسه با وعده هایی که داده است خواهند سنجید.

صاحب‌خبر -

محمد حسن آصفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در بحث انتخابات و ضرورت پرهیز کاندیداها از دادن وعده های توخالی، بیان کرد: امروز فهم و شعور سیاسی مردم در سطح بالایی قرار دارد و می توانند تشخیص دهند که کدام وعده ها و شعارهای کاندیداها ظرفیت عملیاتی داشته و کدام یک قابل اجرا نخواهد بود. بنابراین لازم است کاندیداها در سر دادن وعده ها و شعارهای انتخاباتی به واقعیت های کشور نیز توجه داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: هر کاندیدایی باید متناسب با ظرفیت های کشور و اختیاراتی که رئیس جمهور دارد به مردم وعده و قول دهد. کاندیداها به جای مطرح کردن وعده هایی که با شرایط کشور همخوانی نداشته و از واقعیت های جامعه نیز دور است، چشم های خود را بر روی واقعیت ها گشوده و بر اساس ظرفیت ها برای حل مشکلات مردم برنامه ارائه دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر کاندیداها باید از سیاه نمایی پرهیز کرده و دستاوردهای چهل ساله نظام را زیر سوال نبرند. کاندیداها باید با برنامه های کارشناسی به رقابت پرداخته و انگیزه مردم را برای مشارکت در انتخابات افزایش دهند. از سوی دیگر باید از تخریب یکدیگر و سیاه نمایی خودداری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: هیچ کس با نقد منصانه در رقابت های انتخاباتی مشکلی ندارد اما هیچ کس موافق سیاه نمایی و سر دادن وعده های دروغین نیست.

آصفری با تاکید بر اینکه هر یک از کاندیداها باید برای عرصه سیاست داخلی و خارجی، حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متناسب با ظرفیت های موجود برنامه به مردم ارائه دهد، افزود: سر دادن شعار های دهن پرکن نمی تواند نظر مردم را جلب کند، چرا که مردم و رسانه ها هر شعاری را ثبت و ضبط می کنند و قطعا از یاد نخواهند برد. مردم مطالبه گر خواهند بود و عملکرد چهار ساله رئیس جمهور را در مقایسه با وعده هایی که داده است خواهند سنجید.

انتهای پیام

نظر شما