شناسهٔ خبر: 47510340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتمام عملیات کاداستر ۷ میلیون و ۶۰۰ هکتاراز اراضی تا پایان سال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اتمام طرح کاداستر برای اخذ سند تک برگی ۷ هزار ۶۰۰ هکتار از اراضی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تأثیر گذارترین راهکار برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب، اخذ سند مالکیت اراضی ملی به صورت تک برگ و کاداستر است که با همکاری ثبت اسناد و املاک استان کار سند اراضی ملی درحال انجام است.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، افزود: برای اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در استان همکاری بین دستگاه مختلف در این حوزه وجود دارد که تا پایان سال ۹۸ عملکرد کاداستر اراضی ملی و دولتی استان در مجموع حدود ۴.۵ میلیون هکتار بوده که این میزان نبست به مدت مشابه پارسال به ۷ میلیون هکتار رسیده است.

نصرآبادی بر اساس مساحت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتاری اراضی ملی استان بیان کرد: در بیش از ۵۰ درصد ازعرصه‌های منابع طبیعی استان عملیات کاداستر انجام شده و پیش بینی می‌شود تا اواخر سال با اعتبارات لازم عملیات کاداستر استان به پایان برسد.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون کاداستر ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از مساحت اراضی ملی استان باقی مانده که کار ۵ میلیون هکتار از آن در حال انجام است.

انتهای پیام / س

نظر شما