شناسهٔ خبر: 47286534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

نخستین نمایشگاه اسناد واقلام پستی برگزار می شود | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

رئیس موزه ارتباطات از برگزاری نخستین نمایشگاه اسناد و اقلام پستی همزمان با روز جهانی موزه خبر داد .

صاحب‌خبر -

حسن عمیدی با اشاره به فرارسیدن هفته میراث فرهنگی گفت : " در اولین روز از هفته میراث فرهنگی موزه ارتباطات با همکاری کاخ گلستان نمایشگاهی از اسناد پستی دوران قاجار را همزمان با بازگشایی تنها درب تاریخی کاخ گلستان برگزار می کند . "

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست هدف از برگزاری این جشنواره را احیای فرهنگ پست ، زنده کردن خاطرات نوستالژی‌های پستی و معرفی تاریخ و فرهنگ کشور عنوان کرد . وی افزود : " این روزها به علت مشغله‌های زندگی و تعدد ارتباطات ، بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است و  کمتر کسی از آن استفاده می کند ، از این رو لزوم برگزاری چنین رویدادهایی به شدت در جامعه احساس می‌شود . " عمیدی با اشاره به برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف تمبر و کارت پستال به مناسبتهای مختلف در یکسال اخیر به صورت مجازی ، اذعان داشت : " برآنیم تا با برگزاری چنین رویدادهایی به طور مستمر ، نسبت به احیای هویت اصلی پست در سطح جامعه تلاش کنیم . "

رئیس موزه ارتباطات گفت : " آیین افتتاح این نمایشگاه به صورت مجازی از طریق صفحات رسمی شرکت ملی پست و موزه ارتباطات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات به صورت زنده پخش خواهد شد . " گفتنی است اقدامات موزه ارتباطات در یکسال اخیر و شرایط بحران کرونا با شعار " موزه ها زنده اند " ، باعث برتری این موزه در سال گذشته بین موزه های کشور بر اساس رای کمیته ملی موزه های ایران گردید . همکاری در برگزاری تورهای مجازی موزه گردی با سایر موزه ها ، برگزاری نمایشگاه های تمبر در مناسبتهای مختلف ، همکاری با کمیته ملی یونسکو در برپایی جشن جهانی نوروز و انتشار تمبر نوروز 1400 ، برگزاری جشنواره های کاریکاتور ، ورقه های پستی ، پست در آیینه مطبوعات و سوخته نگاری تصاویر قدیمی پست و همچنین برپایی اماکن پست ، موزه ، مدرسه در تعدادی از استان های کشور از جمله اقداماتی است که توسط موزه ارتباطات در یکسال گذشته انجام شده است . شایان ذکر است این رویدادها مورد توجه اتحادیه جهانی پست واقع شد و در صفحات مجازی خود آن ها را منتشر کرده است .

نظر شما