شناسهٔ خبر: 66419995 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

توسط معاون وزیر ارتباطات:

طرح ملی آموزش برنامه نویسی و مهارت دیجیتال به دانش‌آموزان در استان کرمانشاه تشریح شد

همزمان با سفر معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات به استان کرمانشاه، مسئول کارگروه دانش آموزی و عضو کارگروه ایران دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با آموزش و پرورش استان کرمانشاه به ارائه طرح ملی آموزش برنامه نویسی و مهارت دیجیتال به دانش‌آموزان و توسعه عدالت آموزشی مزین به نام شهید والا مقام فخری زاده پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از واحد روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، همزمان با سفر مشاور و معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات به استان کرمانشاه، مسئول کارگروه دانش آموزی و عضو کارگروه ایران دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با آموزش و پرورش استان کرمانشاه به ارائه طرح ملی آموزش برنامه نویسی و مهارت دیجیتال به دانش‌آموزان و توسعه عدالت آموزشی مزین به نام شهید والا مقام فخری زاده پرداختند.

نمایندگان وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در این نشست به تشریح موضوعات از جمله اهمیت و نقش برنامه نویسی، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در بین دانش آموزان پرداخته و ضرورت توجه، آموزش و ترویج این موضوعات در دنیای کنونی را تشریح کردند.

در ادامه روند این نشست، اعضای حاضر نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و صفری رئیس گروه پژوهش اداره کل آموزش و پرورش به تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی منعقد شده اشاره و پیشنهاداتی به جهت توسعه و گسترش فعالیت‌های نوآورانه و ارتباطات برون سازمانی مرتبط ارائه کرد.

در انتهای این نشست برخی از حاضرین جلسه نیز به چالش‌های موجود در مسیر اجرایی طرح شهید فخری زاده پرداختند که توسط نمایندگان حاضر وزارت ارتباطات در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، نشست یاد شده در محل سالن جلسات حوزه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور آقایان حسین پور و مومنی به عنوان نمایندگان وزارت ارتباطات، پروین معاون آموزش متوسطه، رؤسا و معاونین آموزشی نواحی سه گانه شهر کرمانشاه، رؤسا، کارشناسان ادارات آموزشی داخلی اداره کل آموزش و پرورش و نماینده اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان به صورت حضوری برگزار شد.

نظر شما