شناسهٔ خبر: 47267404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوولان رسانه ها در افغانستان؛

حمله اسراییل به مقررسانه‌ها برای جلوگیری‌ از نشراخبار جنایات‌جنگی‌است

کابل - ایرنا - مدیران رسانه های افغانستان اعلام کردند، حمله رژیم صهیونیستی به مقر رسانه‌های بین المللی در غزه با هدف جلوگیری از انتشار جنایات جنگی این رژیم در سطح بین المللی و ادامه کشتار و ویرانی خاموش در سرزمین‌های فلسطینی صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مسئولان رسانه‌ها در افغانستان با اشاره به حملات ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه و قتل عام و شهادت کودکان و زنان فلسطینی از یک سو و حمله به مقر بین المللی رسانه ها از سوی دیگر، اعلام کردند که این رژیم در تلاش است مانع فعالیت رسانه‌های بین المللی و حتی غربی حامی خود شود تا عملکرد وحشیانه و ظالمانه اسرائیل افشاء نشود.

«سیدحسن حسینی» مسئول دفتر مرکزی "خبرگزاری صدای افغان" (آوا) در کابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حمله به رسانه ها را حمله به آزادی بیانی دانست که غربی ها خود مدعی آن هستند و این حملات خونین که موجب کشته و زخمی شدن صدها زن و کودک شده است را محکوم کرد.

حسینی گفت: اسرائیل از مدت ها قبل اطلاع داشته است که در برج الجلا مراکز خبری و خبرنگاران فعالیت دارند.

وی افزود: حمله به رسانه ها حمله به آزادی بیانی است که غربی ها خود مدعی حمایت از آن هستند و من به عنوان یک عضو از خانواده رسانه ها به شدت این حمله را محکوم می کنم.

این فعال رسانه ای اضافه کرد: این حمله یک اقدام آشکار برای جلوگیری از فعالیت عادی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ ای است که وظیفه آنها اطلاع رسانی به جهان و گزارش دادن رویدادها است.

وی گفت: هدف اسرائیل از این حمله جلوگیری از پوشش خبری حملات اسرائیل به غزه بوده است تا جهانیان از جنایات این رژیم کودک کش با خبر نشوند.

«علی اکبر احمدی» مسئول "خبرگزاری روایت روز" نیز به خبرنگار ایرنا گفت که حمله رژیم صهیونیستی به محل استقرار رسانه های بین المللی به منظور پوشیده ماندن جنایاتی است که این روزها اسرائیل در غزه مرتکب می شود.

وی افزود: جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید هرچه زودتر برای جلوگیری از ادامه این جنایات اقدام کنند و جلو کشتار و به خاک و خون کشاندن ملت مظلوم فلسطین را بگیرند.

احمدی گفت: اسرائیل بطور عمدی به مقر رسانه ها در غزه حمله کرده و ساختمانی را رسانه ها در آن فعالیت می کردند، هدف قرار داد تا کشتار و ویرانی را که اسرائیل در غزه راه اندازی کرده و یا می کند، در معرض دید جهانیان قرار نگیرد.

وی افزود: رسانه هایی که در این منطقه فعالیت می کردند نیز اعلام کردند که با از بین بردن مقر فعالیت رسانه، دیگر جهان از ادامه کشتار و جنایت اسرائیل بی خبر باقی خواهد ماند.

احمدی گفت: اسرائیل پایبند به هیچ یکی از معیارهای جهانی، حقوق بشری، انسانی نیست و حتی برای خاموش کردن آزادی بیان و رسانه ها نیز بی شرمانه اقدام می کند و در پی صدمه زدن به آنها است.

درگیری‌ میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در این درگیری‌ها و حملات هوایی اسراییل تاکنون نزدیک به ۱۴۰ فلسطینی از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن جان باخته‌اند و بیش از یک هزار تن زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی روز شنبه با حمله به برج الجلاء در غزه که محل استقرار خبرنگاران خارجی بود، سعی کرد تا با هدف قراردادن دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی که اخبار غزه را پوشش می دادند، صدای رسانه ها را خاموش کند و مانع انتشار اخبار مربوط به جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شود.

دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در برج الجلاء قرار داشت که اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

ساختمان ۱۳ طبقه این برج روز شنبه هدف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. علاوه بر دفاتر رسانه های خبری در این ساختمان همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی و منازل مسکونی وجود داشت.

حمله به برج الجلاء موجب شد بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی و نیز شخصیت های جهانی آن را محکوم کنند و تلاش های رژیم صهیونیستی را که مرتکب این خفت شده بود را در راستای خاموش کردن صدای رسانه ها و در نهایت منتشر نشدن جنایات صهیونیستها علیه مردم مظلوم فلسطین ارزیابی کردند.

نظر شما