شناسهٔ خبر: 47247909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوبا، تمام‌قد در کنار ملت فلسطین 

تهران- ایرنا- مقامات کوبایی، از رئیس جمهوری و ارکان دولتی تا سران جنبش‌های مردمی، بار دیگر ضمن اعلام حمایت و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهونیستی را به شدت محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری کوبا، «میگل دیاز- کانل» رئیس جمهوری کوبا تصریح کرد: بربریت صهیونیستی و روپوش مصونیت از مجازات که واشنگتن با حمایت هایش از رژیم اسرائیل، بر جنایت‌های تل‌آویو پوشانده، توهین به کل جهان است.
وزارت امور خارجه کوبا نیز در بیانیه ای ضمن محکومیت حمله به مسجدالاقصی در قدس شریف و بمباران نوار غزه، بار دیگر همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین که قربانی جنایات وحشیانه صهونیست‌ها شده اند، اعلام کرد.

براساس متن بیانیه وزارت خارجه کوبا، حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیست در تضاد جدی و آشکار با قطعنامه های سازمان ملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر ملت فلسطین است.

در متن بیانیه همچنین آمده است: رژیم صهیونیست به دلیل حمایت و همدستی آمریکا که مانع اقدام شورای امنیت سازمان ملل می شود، با مصونیت از مجازات به اقدامات ددمنشانه خود ادامه می دهد.

در همین راستا، وزارت خارجه کوبا از جامعه بین الملل، تمام کشورها، سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

کوبا، تمام‌قد در کنار ملت فلسطین 

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا همچنین روز شنبه در صفحه توئیتر خود، تخریب مراکز رسانه‌های بین المللی در خاک غزه فلسطین را از سوی ارتش جنایت پیشه صهیونیستی محکوم کرد.  

رژیم صهیونیستی دیروز (۲۵ اردیبهشت) در اقدامی برخلاف قوانین بین‌المللی برج «الجلاء» غزه را که علاوه بر واحدهای مسکونی، شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی نیز در آن مستقر بودند، هدف قرار داد.

 پس از حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به ساختمان محل استقرار رسانه‌های خارجی در غزه، علاوه بر رسانه‌های آسیب‌دیده، چهره‌ها و نهادهای رسانه‌ای و دیپلماتیک نیز به محکومیت این اقدام پرداخته و آن را تلاشی برای سانسور و اختفای واقعیات جنایات آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دانستند.

وزارت امور خارجه کوبا پیش‌تر نیز (چهارشنبه) در پی حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین، اقدامات جنایت کاران اسرائیلی را به شدت محکوم کرده بود.

شورای روابط بین الملل پارلمان کوبا نیز روز جمعه از اعضای پارلمانی تمام کشورهای جهان و به طور کلی جامعه جهانی خواست به منظور پایان دادن به کشتار وحشیانه رژیم صهیونست علیه مردم فلسطین، آمریکا و اسرائیل را تحت فشار قرار دهند.  
از سوی دیگر، جنبش صلح و استقلال مردم کوبا با اعلام حمایت از فلسطینیان، خواستار توقف فوری بمباران و حملات وحشیانه اسرائیلی شد که تاکنون جان حدود ۱۴۰ فلسطینی ازجمله ۳۹ کودک را گرفته و به زخمی و آواره شدن صدها نفر از ملت فلسطین منجر شده است.

هاوانا همچنین حمایت بی حد و حصر خود از یک راه حل جامع، عادلانه و پایدار درخصوص پایان دادن به درگیری اسرائیل- فلسطین و فراهم کردن حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین را اعلام کرد.

«اکرم سمهان» سفیر فلسطین در کوبا ضمن ابراز قدردانی از همبستگی هاوانا با قدس شریف، تجاوزات اسرائیلی را به عنوان نقض آشکار حقوق بین المللی مردم فلسطین محکوم کرد.

جنگنده های رژیم اسرائیل دیشب در ادامه حملات وحشیانه خود از هفته گذشته به نوار غزه و قتل عام غیرنظامیان این باریکه، به طرز دیوانه واری اقدام به بمباران ساکنان غزه کردند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات رژیم صهیونیستی، اراضی اشغالی به ویژه شهرهای «اسدود»، «عسقلان» و «بئر السبع» را هدف حملات شدید راکتی و موشکی قرار داد.

نظر شما