شناسهٔ خبر: 47229359 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سنجش رضایتمندی از شرکت فجر انرژی خلیج فارس با نظرسنجی

مسئول روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس از اجرای طرح نظرسنجی به منظور سنجش میزان رضایتمندی از جامعه پیرامونی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شرکت فجر انرژی خلیج فارس از سال ۱۳۹۰ به منظور سنجش میزان رضایتمندی جامعه پیرامونی به عنوان یکی از ذینفعان کلیدی این شرکت، سالانه از نمایندگان جامعه در زمینه عملکرد خود نظرسنجی می‌کند.

صیفوری مسئول روابط عمومی شکرت فجر انرژی خلیج فارس گفت: براساس نقشه استراتژی این شرکت شناخت انتظارات جامعه پیرامونی به عنوان یکی از گروه‌های ذینفعان و سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکردها، همواره مورد توجه این شرکت بوده است و شرکت فجر انرزی خلیج فارس هر سال با همکاری نمایندگانی از جامعه پیرامونی نظرسنجی را برگزار می‌کند.

او افزود: روش انجام این نظرسنجی به اینگونه بوده که نمایندگان مردم شامل؛ نهاد‌های عمومی، حاکمیتی، مردم نهاد و شرکت‌های پتروشیمی همجوار به گروه‌های عمومی، حاکمیتی، حمایتی و محیط زیستی تقسیم بندی شده و با ارائه پرسشنامه‌های تخصصی نظرات آن‌ها درباره عملکرد شرکت فجر انرژی خلیج فارس دریافت می‌شوند.

صیفوری اظهار داشت: در این نظرسنجی، هدف رضایتمندی ۸۰ درصد برای همه بخش‌ها در نظر گرفته شده که میانگین محقق شده آن بیش از ۸۰ درصد در سال ۹۹ بوده است، ضمن اینکه بخش حاکمیتی، حمایتی با ۷۰ درصد کمترین میانگین و بخش محیط زیستی با ۹۲ درصد بیشترین میانگین را از مخاطبان کسب کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: درصد رضایمندی کلی سال ۹۹ در مقایسه با پارسال ثابت مانده است، اما در بخش حاکمیتی، حمایتی با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده و در مقابل در بخش محیط زیستی ۱۱ درصد افزایش یافته است.

مسئول روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس به بالاترین و پایین‌ترین امتیاز‌های نظرسنجی سال ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: در گروه عمومی بالاترین رضایتمندی در بخش پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال تماس‌های تلفنی و مکاتبه‌های شرکت با سازمان بوده و پایین‌ترین رضایت از تصمیم‌ها آینده و تغییرات در فجر که موثر و مرتبط با آن بوده است، ضمن اینکه در گروه حاکمیتی، حمایتی بالاترین رضایت در بخش رعایت ارزش‌های اخلاقی و کرامت انسانی در شرکت فجر بوده و پایین‌ترین رضایتمندی از میزان آگاهی مخاطب از تصمیم‌های آینده و تغییرات در شرکت که موثر و مرتبط با آنهاست، بوده است.

به گفته صیفوری، در گروه محیط زیست بالاترین رضایتمندی در بخش عملکرد شرکت در رعایت الزامات مرتبط با آلودگی صوتی بوده است و شرکت کنندگان نظرسنجی در گروه محیط زیست پایین‌ترین میزان رضایت برای این گروه را در نظر نگرفته بودند.

او بیان داشت: در مقایسه گروهی رضایتمندی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، در بخش عمومی پایین‌ترین رضایت از " اطلاع رسانی این شرکت در خصوص اخبار، دستاورد‌ها و عملکرد" در سال ۹۸ به "تصمیمات آینده و تغییرات در فجر که موثر و مرتبط با آن ها" در سال ۹۹ و در بخش محیط زیستی بیشترین رضایت از "عملکرد شرکت در رعایت الزامات مرتبط با آلودگی هوا" سال ۹۸ به "عملکرد شرکت در رعایت الزامات مرتبط با آلودگی صوتی" در سال ۹۹ تغییر کرده است.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس علاوه بر نظرسنجی از نمایندگان جامعه، به منظور شناخت عمیق‌تر انتظارات مردم و بررسی عملکرد خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، پژوهش علمی رضایتمندی مردم جامعه با تمرکز بر شهرستان بندر ماهشهر را در سال ۹۴ به انجام رسانده است، همچنین با توجه به نتایج این نظرسنجی‌ها، اقدامات متناسب تعریف شده که این اقدامات شامل پیگیری پروژه‌های درون سازمانی، اطلاع رسانی شفاف به نمایندگان جامعه، تشکیل جلسات حضوری با آن‌ها و انعکاس نظرات به مسئولان مربوطه در سطوح مختلف مدیریتی صنایع و شهرستان است.

انتهای پیام/گ