شناسهٔ خبر: 47141255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از وجود 3700 واحد مسکونی در معرض خطر تا غم حقوق 100 میلیارد تومانی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شاید علت عدم اجرای پروژه‌های کلان در تبریز این است که شهرداری یک بدنه 15 هزار نفری دارد و ماهانه 80 تا 100 میلیارد تومان به اینها حقوق می‌دهد و تمام هم و غمش این است که حقوق کارکنانش را تامین کند!

صاحب‌خبر -

محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: افتتاح چندین پروژه شهری، مسیرگشایی‌‎ها، اجرای طرح تبادل، پل همسطح، احداث چندین پارک شهری و تحولاتی که در حوزه فضای سبز شهری رخ داد جزو اقدامات شاخص مدیریت شهری در تبریز است.

وی افزود: نهضت آسفالت در تبریز سال گذشته به‌خوبی پیش می‌رفت و به میزان قابل توجهی هم انجام گرفت؛ اما در مورد اینکه چرا در شهر تبریز تحولات اساسی که مورد انتظار است رخ نمی‌دهد، باید از شهرداری و شورای شهر سوال کرد!

وجود ۳۷۰۰ واحد در معرض خطر در مناطق حاشیه‌ای شمال شهر تبریز

پورمحمدی از وجود ۳ هزار و ۷۰۰ واحد در معرض خطر در مناطق حاشیه‌ای شمال شهر تبریز خبر داد و افزود: طی جلساتی که داشتیم، مقرر گردید قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و ستاد پیگیری فرمان امام (ره) هر کدام دو هزار واحد مسکونی جایگزین واحدهای در معرض خطر در محل شهرک جوانان احداث کنند که عملیات اجرایی آن به‌زودی شروع خواهد شد.

این مسوول اذعان داشت: تنها با اقداماتی از این دست می‌توان بخش زیادی از معضل حاشیه‌نشینی تبریز را حل کرد؛ البته  شهرداری در اسد گلی تعداد 200 تا 300 واحد احداث کرده است.

دغدغه تامین حقوق ۱۵ هزار نفر پرسنل در شهرداری تبریز

پورمحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: شاید علت عدم اجرای پروژه‌های کلان در تبریز این است که شهرداری یک بدنه ۱۵ هزار نفری دارد و ماهانه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به این‌ها حقوق می‌دهد و در نتیجه تمام هم و غمش این است که چطور و از چه کسی عوارض و یا جریمه بگیرد که بتواند حقوق کارکنانش را تامین کند؛ بنابراین مجال اندیشیدن به پروژه‌‎های بزرگ را ندارد!!

سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی در ایستگاه‌های مترو

وی در ادامه از سرمایه‎‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی در ایستگاه‌های جدید متروی تبریز خبر داد و متذکر شد: در پروژه‌هایی مثل توسعه مترو و قطار شهری تبریز، شهرداری ذی‌نفع است و بخش عمده‌ای از پروژه‌ها از محل تهاتر تامین مالی می‌شود.

خسارت مالی قابل توجه افتتاح آزمایشی خط مترو

استاندار آذربایجان‌شرقی مدعی شد: اقداماتی که ما در دو سال گذشته در ارتباط با مترو انجام دادیم قابل مقایسه با اقدامات 18 سال گذشته نیست؛ سانحه‌ای هم که در زمان بهره‌برداری آزمایشی از خط رخ داد، جای تاسف دارد و هرچند خسارات جانی نداشت ولی خسارت مالی آن قابل توجه بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: به هرحال می‌دانیم ایمنی بسیار مهم بوده و باید بر همه مسائل تقدم یابد ولی اگر صبر کنیم تا سیستم‌‎های سیگنالینگ قوی مورد نیاز ایمنی کامل فراهم آید که البته درستش هم همین است، باید بهره‎‌برداری از مترو را پنج سال دیگر به تعویق اندازیم.؛ چرا که منابع مالی لازم را فعلا در اختیار نداریم.

وی گفت: باید بین رعایت ایمنی کامل و تعطیل نکردن مترو یک مسیر بینابین را در پیش گیریم که اطمینان خاطر مسافران حاصل شود؛ حادثه پیش آمده هم هشداری بود که متوجه شویم در سیستم درز و ایرادی وجود دارد که باید هوشیار شویم و رفع کنیم.

انتهای پیام/60026/س

نظر شما