شناسهٔ خبر: 47123107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲۰۲ زندانی کهگیلویه و بویراحمد در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کردند 

یاسوج- ایرنا- مدیرکل زندان ها و اقدام های تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۰۲ نفر از زندانیان مرد و زن این استان در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی شرکت کردند. 

صاحب‌خبر -

منصور بیژنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره های آموزشی با همکاری اداره کل فنی ‌و حرفه ‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای زندانیان استان برگزار شد.  

وی افزود: ۷۵۲ نفر از این تعداد زندانی کهگیلویه و بویراحمد در آزمون های پایانی حضور یافتند که ۶۰۳ نفر آنها موفق به دریافت گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه ای شدند. 

مدیرکل زندان ها و اقدام های تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این دوره های آموزشی در استان شامل کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی، پذیرش آنان از سوی جامعه و کاهش بازگشت مجدد به زندان ‌ها است. 

بیژنی عنوان کرد: برخی مسائل شامل بیکاری و نداشتن درآمد مناسب موجب می ‌شود که زندانیان کهگیلویه و بویراحمد پس از آزادی دوباره مرتکب انواع جرایم شده و راهی زندان شوند. 

وی ابراز داشت: زندان می‌ تواند یک مکان مناسب برای ارائه انواع آموزش های فنی و حرفه ای باشد تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه ای راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند. 

نظر شما