شناسهٔ خبر: 47120932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد

شرکت ۱۲۰۰ نفر از زندانیان زندان های کهگیلویه وبویراحمد در دوره های آموزشی

بیژنی از شرکت ۱۲۰۰ نفر از زندانیان زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره های آموزشی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج،  «منصور بیژنی» امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف حبس، اصلاح افراد است، اظهار کرد: گاهی شرایط جامعه به خصوص نداشتن شغل و درآمد مناسب باعث می‌شود تا زندانیان پس از آزادی از زندان دوباره مرتکب ناهنجاری شده و راهی زندان شوند، لذا زندان می‌تواند مکانی برای ارائه آموزش های مفید فنی و حرفه ای باشد تا زندانی پس از آزادی با دارا بودن گواهینامه معتبر آموزشی راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشد.

 

مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته آموزش های مختلف فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی در رشته های مختلف برای ۱۲۰۰ نفر از زندانیان زندان های استان برگزار شد.

 

وی با تقدیر از همکاری موثر سازمان های فنی ‌و حرفه‌ای، کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری با اداره کل زندان های استان در برگزاری کلاس های آموزشی، ادامه داد: ایجاد و توسعه کلاس های فنی و حرفه ای و آموزش رشته های کشاورزی و صنایع دستی برای اشتغال زندانیان در راستای بازگشت آنان به جامعه و در نهایت کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها بسیار مؤثر و رهگشا است.

 

بیژنی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده توانسته‎ایم در سال گذشته علیرغم محدودیت های کرونایی، کمبود فضا و کارگاه های آموزشی تعداد ۳۶ دوره آموزش های فنی و حرفه ای، کشاورزی و صنایع دستی را در رشته های مختلف برای هزار و ۲۰۲ نفر از زندانیان برگزار کنیم.

 

مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته به دلیل اینکه تعداد زیادی از این زندانیان در حین آموزش از زندان آزاد شدند نتوانستند در آزمون پایانی شرکت کنند، لیکن ۷۵۲ نفر در آزمونها شرکت نموده که در مجموع ۶۰۳ نفر موفق به اخذ گواهینامه معتبر آموزشی شدند.

پایان پیام/82

نظر شما